Gość

Rejestruj

 

 










GTA IV · PC
~80zł
GTA.cz
Iron Squad - Spolszczenia gier
GTANF
Pobierz przeglądarkę Vivaldi teraz!

Informacje
napisany: 10.05.2006 · dodał: chaos
kategoria: GTA IV · wyświetleń: 42306
Ten dział to jeden wielki zbiór najważniejszych informacji dotyczących Grand Theft Auto IV.

Zaktualizowano: 16 marca 2008

1. Grand Theft Auto IV, czyli ogólnikowo
· Grę zaczęto produkować na początku 2004 roku.

· Nad grą pracują trzy studia Rockstar (Edynburg, San Diego i Nowy Jork).

· 9 maja 2006: pierwsza oficjalna wzmianka o grze.

· 30 marca 2007: pierwszy trailer „Things will be Different”.

· 10 kwietnia 2007: pierwsze informacje.

· 28 czerwca 2007: drugi trailer „Looking for the Special Someone”.

· lipiec 2007: drugie demko dla przedstawicieli mediów.

· 2 sierpnia 2007: data premiery gry została przesunięta.

· 16 października 2007: w tym dniu GTA IV miało mieć swoją premierę. Premiera została przesunięta na rok 2008, a nowych informacji brak. Cisza.

· 28 listopada 2007: ujawnienie box-artu.

· 6 grudnia 2007: trzeci trailer GTA IV „Move up, ladies!”.

· 23 stycznia 2008: trzecie demo gry dla przedstawicieli mediów, wysyp nowych informacji – premiera gry w kwietniu.

· 29 kwietnia 2008: światowa premiera GTA IV


2. Gameplay, czyli Start Game
· Godzina w grze odpowiada 2 minutom w rzeczywistości.

· Nie ma ekranu ładowania gry pomiędzy różnymi lokacjami. Gra doczytuje nowy obszar 'w locie', jednak dłużej wczytuje się na początku.

· Kamera jest bardziej funkcjonalna, a gracz może obracać ją pod dowolnym kątem.

· Kupowanie posiadłości, znane z Vice City i San Andreas, nie pojawia się w grze.

· HUD pokazuje miejsce, w którym aktualnie znajduje się Niko oraz broń, jaką aktualnie trzyma.

· HUD informuje gracza o wszystkim. O tym, czy jesteś pijany, lub czy możesz umówić się z napotkaną osobą.

· Gdy zapomnisz, co masz zrobić, możesz wejść do menu i skorzystać ze znanej opcji BRIEF.

· Wciąż można napotkać wiele Easter Eggów.

· W radiu można usłyszeć zarówno starsze rockowe kawałki, rap ze Wschodniego Wybrzeża, jazz, reggae, oraz muzykę z Europy Wschodniej.


3. Gracz, czyli główny bohater
· Głównym bohaterem jest Niko Bellic.

· Będzie mógł wspinać się, np. po słupach telefonicznych, drabinach aby obejrzeć miasto z góry,

· Ma ponad 30 lat i nie może pracować nad swoją kondycją fizyczną.

· Może wspinać się po schodach pożarowych oraz spotykać się z ludźmi w wysoko położonych biurach, w wieżowcach. Jeśli coś mu się nie spodoba, będzie mógł zrzucać stamtąd ludzi.

· Posiada telefon komórkowy i konto w banku.

· Ma wpływ na swoją wagę.

· Może wychylać się zza rogów, zupełnie jak w Splinter Cell lub Syphon Filter.

· Może przylgnąć do ściany i wysunąć broń jak w Metal Gear Solid lub Gangs of London.

· Jak się tylko postara, może znaleźć sobie dziewczynę.

· Jest zamieszany w handel ludźmi.

· Wygląd głównego bohatera pozostawia wiele do życzenia, jest zaniedbany, zarośnięty, a jego ubranie to najtańszy sportowy dres. Może się jednak przebierać.

· Umie pływać, ale nie nurkować.

· Niko porusza się w Liberty na trzy sposoby: spacerkiem, joggingiem lub biegiem.

· Przechodnie zapamiętują ciebie i każdy twój wyczyn. Na przykład gdy zapamiętają jak terroryzowałeś miasto, to potem będą przed tobą uciekać.

· Ochrona przed ostrzałem zależy przede wszystkim od tego za osłoną z jakiego materiału się ukryjesz.

· Strzelanie z samochodu nie jest ograniczone do wystawiania ręki z bronią przez okno. Teraz Niko może wychylić się za nie - wystarczy wcześniej stłuc szybę, albo strzelić w nią podczas jazdy.

· Gdy masz kogoś na celowniku, jego energia pokazywana jest w okrągłych odcinkach.

· Gracz może kupować różne ubrania dla Niko.

· Przyduś "X" (na Xboxie "A") by poruszać się szybciej.

· Gracz może zepchnąć dowolną osobę z drogi, wciskając przycisk B na swoim padzie z X360. Tym sposobem może zrobić sobie przejście w tłumie.

· Prowadzenie pijanego Niko sprawia wiele kłopotów.

· Po naciśnięciu klawisza skoku Niko może się także wspinać lub uskakiwać.

· Używając przycisków R1/RB (PS/Xbox) możemy wybić szybę w samochodzie.


4. Grafika i animacje, czyli o jakie to piękne
· W grze zastosowano silnik RAGE (Rockstar Advanced Graphics Engine), oraz Euphoria. Euphoria to silnik stworzony przez grupę NaturalMotion, który odpowiada za animację w grach - zarówno ludzkiego ciała, jak i jego układu nerwowego. Umożliwia reakcję postaci na wszystko co dzieje się wokół niej - kiedy jakiś przechodzień zderzy się z Niko na ulicy, ten odepchnie go barkiem, zmieniając przy tym styl chodzenia. Podobnie sprawa wygląda w sytuacji zderzenia z samochodami - w zależności od szybkości poruszania się pojazdu, Niko może przelecieć przez maskę, czy zostać "spłaszczonym" pod kołami samochodu. Strzelanie również ulegnie kompletnej zmianie w porównaniu do poprzednich części. Od teraz strzał w poszczególne części ciała wywoła odrębne reakcje u postaci. Jeśli strzelisz przeciwnikowi w ramię, ten upuści trzymaną broń i zacznie zwijać się z bólu. Zaliczanie 'headshotów' też nie będzie trudne, o ile wróg cię nie widzi - w przypadku walki twarzą w twarz będzie to bardzo trudne. Oczywiście Euphoria pozwala na wiele więcej - rzucanie ludzi o ściany, meble (które się roztrzaskują na drobne kawałeczki), czy wyrzucanie ich przez okna... Ah, to trzeba zobaczyć w akcji!

· Fizyka została poprawiona, a ruchy postaci są bardziej realistyczne.

· Efekty świetlne, cienie i refleksy również wyglądają bardzo realistycznie.

· Dzięki wykorzystaniu nowego systemu fizyki w grze, gracz wręcz 'poczuje' przejeżdżający obok pojazd oraz będzie mógł usłyszeć radio w nim grające.

· Każda eksplozja wygląda inaczej.

· Gra to setki nowych animacji.

· Animacje postaci zostały fenomenalnie odwzorowane. Wyraz twarzy postaci zawiera w sobie typowy humor R* i można to zauważyć gołym okiem.

· Efekty świetlne i kolory w zależności od pogody zmieniają się, tworząc genialne efekty.

· Niezależnie od tego jak wysoko wzbijemy się helikopterem, sceneria nie zmienia się graficznie, zachowując swój urok.

· Podczas wodnej przejażdżki, efekty dźwiękowe są śliczne; możemy godzinami wsłuchiwać się w uderzenia fal o kadłub naszej łodzi.
  Powiadom znajomego Wydrukuj dział


Wybierz stronę: 1 2 3 4

Obecnie serwis przegląda 38 gości oraz 0 z 6493 zarejestrowanych użytkowników
Razem: 38 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 · Ostatnio przyjęty: mister420
STATYSTYKI »
 
 
© 2004 - 2020 GTAthegame NETWORK
Kopiowanie materiałów bez zgody autorów zabronione!
Wszystkie prawa zastrzeżone · Polityka prywatności · Cookies
news · forum · blogi · wap · xml · pliki · igf · njoy · szukaj · mapa