Gość

Rejestruj

 

 










GTA: VC · PC
~16zł
Shadow Broker
GTANF
GTA.cz
Iron Squad - Spolszczenia gier
Pobierz przeglądarkę Vivaldi teraz!

Na części pierwsze: część czwarta
napisany: 24.11.2021 · 19:08 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 3 · zamknięty
I właśnie wtedy kiedy myśleliśmy, że to już koniec...

Fragment kodu GTA: Vice City
We wrześniu pisaliśmy o sprawie, która trafiła do sądu po tym jak grupa modderów postanowiła sprzeciwić się żądaniom Take-Two i doprowadziła do przywrócenia na GitHuba części repozytoriów z kodem GTA III oraz Vice City. W odpowiedzi prawnicy wydawcy złożyli przeciwko nim pozew.

Pewnie mało kto się tego spodziewał, ale twórcy projektów re3 oraz reVC bazujących na źródłach oryginalnych gier, nie przestraszyli się ofensywy T2 i ruszyli do kontrataku. Ich zdaniem wszystko co robią nie narusza praw autorskich firmy i mieści się w granicach dozwolonego użytku, bo nie kopiują gier, a jedynie budują na nich. Poza tym zwracają uwagę, że Rockstar i Take-Two już dawno porzucili oba tytuły i zaprzestali ich aktualizowania, a społeczność była w przeszłości wielokrotnie zachęcana i wspierana w tworzeniu modyfikacji.

Trzeba przyznać, że jest w tym trochę racji, ale czy sąd przychyli się do argumentacji pozwanych? Zwłaszcza w świetle niedawnej premiery The Definitive Edition.
R*******?
napisany: 24.10.2021 · 13:58 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 3 · zamknięty
Houston, mamy problem. Wygląda na to, że podejrzenia w stosunku do Rockstar Games o cenzurę jednak nie były zupełnie bezpodstawne.

Phil Cassidy - GTA Vice City
Niektórym oprawa graficzna zremasterowanej trylogii nie przypadła do gustu. Jest jednak w społeczności jeszcze wiele osób, którym opublikowany w piątek zwiastun nie wypala oczu i wytrwale analizują go klatka po klatce. Co wypatrzyli?

Jeśli przyjrzeć się dokładnie scenie z misji Gun Runner w GTA: Vice City zauważymy, że koszulka Phila nie wygląda już tak jak w oryginale. Flaga Konfederacji na piersi bohatera została zastąpiona symbolem białej czaszki na czarnym tle.

Flaga Konfederacji od lat budzi kontrowersje, szczególnie w USA. Przez niektóre osoby uznawana jest za symbol rasizmu, z kolei zwolennicy bronią jej jako elementu dziedzictwa kraju. Do tej pory jednak Rockstarowi jakoś to nie przeszkadzało.

Jak myślicie, czy takie zmiany powinny niepokoić?
Na części pierwsze: część trzecia
napisany: 03.09.2021 · 21:12 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 0 · zamknięty
Pora na kolejny odcinek dramy pt. Take-Two kontra modderzy uwalniający kod starszych części serii Grand Theft Auto. Sprawa zaczyna przybierać nieciekawy, choć spodziewany obrót i przenosi się na salę sądową.

Fragment kodu GTA: Vice City
Przypomnijmy szybko o co chodzi. W lutym na GitHubie opublikowany został kod źródłowy GTA III i Vice City. Nie był to oczywiście oryginalny kod, a taki uzyskany w procesie dekompilacji. Niemniej tyle wystarczy, aby m.in. znacznie ułatwić tworzenie portów gier. Tematem szybko zainteresowali się prawnicy reprezentujący T2 i repozytoria po kilku dniach zostały zablokowane.

Kod wrócił do sieci w maju w wyniku odwołania niejakiego Theo. Uważa on, że Take2 nie może rościć sobie praw do zdekompilowanego kodu, bo nie jest on identyczny z oryginalnym. Cóż, firma najwyraźniej ma na to odmienny pogląd, bo właśnie pozwała Theo oraz inne osoby, które udostępniały źródła.

Nietrudno domyślić się jak może wyglądać finał tej sprawy. Wielkie korpo z armią prawników przeciwko grupce pasjonatów bez zaplecza? re3 i reVC tak czy inaczej przestaną być rozwijane, a ich twórcy w najlepszym wypadku nie pójdą z torbami. Jedynym zwycięstwem modderów będzie to, że kod pozostanie dostępny w sieci, gdzieś na zamkniętych forach. Tylko czy cena nie okaże się za wysoka?
Na części pierwsze: część druga
napisany: 11.05.2021 · 20:02 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 1 · zamknięty
Niespełna kwartał temu do sieci wypuszczono źródła GTA III i Vice City. Wkrótce potem tematem zainteresowało się Take-Two, a teraz kod niespodziewanie powraca.

Fragment kodu GTA: Vice City
Kolejny rozdział tej historii powstał dzięki uporowi niejakiego Theo. Pochodzący z Nowej Zelandii fan nie mógł pogodzić się z decyzją wydawcy GTA i postanowił zawalczyć z gigantem. Odwołał się od decyzji GitHuba, co zmusiło serwis do przywrócenia repozytorium, w którym udostępniano kopię spornych źródeł. Wynika to wprost z zasad, na których opierają się przepisy DMCA, które to z kolei wcześniej wykorzystało T2 do zgłoszenia roszczeń.

Według prawa sporny "utwór" musi zostać przywrócony w ciągu dwóch tygodni od złożenia odwołania. W swoim wniosku Theo uzasadnia, że z jego punktu widzenia Take-Two nie ma praw do spornego kodu, bowiem nie jest to dokładnie ten kod z którego zbudowano gry. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest w tym trochę prawdy, bo kod ten powstał na drodze dekompilacji oryginalnych plików, więc siłą rzeczy nie może być identyczny. Z drugiej jednak strony sam proces dekompilacji łamie postanowienia umowy EULA, którą każdy z nas bardziej lub mniej świadomie zaakceptował, a która zabrania dekompilacji właśnie.

Teraz Take-Two może wystąpić przeciwko Theo na drogę postępowania sądowego, gdzie nie będzie on miał raczej większych szans. Fan liczy jednak, że firma nie podejmie takich kroków zbyt prędko, a do tego czasu górą są modderzy.
Tango down
napisany: 23.02.2021 · 22:05 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 0 · zamknięty
Ledwie przed tygodniem w sieci pojawił się kod źródłowy Grand Theft Auto III oraz Vice City, a już... go nie ma.

Fragment kodu GTA: Vice City
Tak jak podejrzewaliśmy, sprawą zainteresowała się kancelaria reprezentująca Take-Two Interactive. Na podstawie zgłoszenia wysłanego do administracji GitHuba, cały kod został usunięty z serwisu. Zniknęły też wszystkie jego kopie, których przez tych kilka dni zdążyło się namnożyć całkiem sporo.

Oczywiście w internecie nic nie ginie i co raz się tam pojawiło, zapewne pozostanie dostępne. Trzeba będzie jedynie włożyć w poszukiwania więcej wysiłku. Wiemy za to na pewno, że właściciele praw do kodu nie życzą sobie jego rozpowszechniania i wykorzystywania w jakimkolwiek celu. Można się wobec tego spodziewać, że wszelkie bazujące na nim projekty również będą aktywnie zwalczane.
Na części pierwsze
napisany: 17.02.2021 · 02:04 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 1 · zamknięty
Dziwne, że stało się to dopiero teraz, ale po niemal dwóch dekadach od premiery, komuś zebrało się na zabawę w dekompilację kodu Grand Theft Auto III i Vice City.

Fragment kodu GTA: Vice City
Na koncie GTAmodding na GitHubie pojawił się w ostatnich dniach pełny kod obu klasyków uzyskany metodami tzw. inżynierii wstecznej. Projekt powstał wiosną 2018 roku z inicjatywy niejakiego aap i otwiera spore możliwości przed szeroko pojętą Sceną modderską.

Dostęp do kodu GTA III i Vice City może pozwolić m.in. na uruchomienie obu tytułów na nowych platformach, na których inaczej zapewne nigdy nie miałyby szans się ukazać. Już teraz możliwe jest skompilowanie projektu na Windowsie, Linuksie i FreeBSD, a udało się też przenieść go na konsole PS Vita, Nintendo Switch oraz Wii U.

Jak deklaruje autor projektu ochrzczonego re3/reVC, całość wciąż powinna być kompatybilna z większością istniejących modyfikacji. Problemy mogą pojawić się w przypadku modów ingerujących w kod gry (SkyGFX, GInput, SilentPatch, Widescreen fix, itp.), jednak część oferowanych przez nie usprawnień została już zintegrowana, ostatecznie więc nie powinno stanowić to wielkiego problemu.

Pozostaje pytanie jak długo kod obu gier będzie dostępny i czy sprawą nie zainteresują się prawnicy Take-Two. Z punktu widzenia litery prawa źródła objęte są ochroną i rozpowszechnianie ich może budzić wątpliwości.

Aktualizacja 21.02



No i się zainteresowali.
Jabłkowe Vice City na pełnym ekranie
napisany: 13.02.2019 · 11:20 · dodał: sdr
kategoria: Vice City · komentarzy: 2 · zamknięty
I jak tu powiedzieć, że gry od Rockstar mają słabe wsparcie? ;) Rocznicowa edycja GTA: Vice City na iOS otrzymała właśnie kolejną aktualizację.

GTA: Vice City - 10th Anniversary Edition
Wydana wczoraj łatka jest już siódmą od premiery wersji na mobilne urządzenia Apple, ponad 7 lat temu. Najważniejszą zmianą, którą wprowadza jest wsparcie dla trybu pełnoekranowego na modelach iPhone X/XS oraz na iPadach Pro. Poza tym obejmuje mniejsze usprawnienia i poprawki błędów, którymi twórcy nawet nie chcą się chwalić.

W każdym razie jeśli doświadczaliście dotąd jakichkolwiek problemów w grze, warto uruchomić ją ponownie i sprawdzić, czy aby przypadkiem nie odeszły już w niepamięć. Poprawki trafiły tydzień temu również do wersji na Androida.

Obecnie serwis przegląda 72 gości oraz 0 z 6558 zarejestrowanych użytkowników
Razem: 72 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 · Ostatnio przyjęty: Nike69
STATYSTYKI »
 
 
© 2004 - 2021 GTAthegame NETWORK
Kopiowanie materiałów bez zgody autorów zabronione!
Wszystkie prawa zastrzeżone · Polityka prywatności · Cookies
news · forum · blogi · wap · xml · pliki · igf · njoy · szukaj · mapa