Gość

Rejestruj

NPC zmądrzeją w GTA VI?
napisany: 17.01.2021 · 21:57 · dodał: sdr
kategoria: GTA VI · komentarzy: 2
Take-Two złożyło w amerykańskim urzędzie patentowym nowe wnioski. Ich treść wskazuje na technologie, które być może zostaną wykorzystane w nowych grach Rockstar.

Patenty Take-Two Interactive
Choć wnioski są datowane jeszcze na 2019 rok, dopiero teraz ktoś zwrócił na nie uwagę. Big Jim Colosimo podzielił się swoim odkryciem na Twitterze i przedstawił własne hipotezy.

Pierwszy dokument opisuje technikę nawigacji niegrywalnych postaci w wirtualnym świecie, opartą na systemie węzłów. Generalnie nie jest to nic odkrywczego, natomiast Take-Two chce wesprzeć rzeczoną technikę za pomocą chmury. Oznaczałoby to w skrócie, że serwery gry zajęłyby się obliczaniem optymalnej trasy z punktu A do punktu B dla postaci NPC zdejmując ten ciężar ze sprzętu gracza. Jest to interesujące głównie z uwagi na fakt, że serwery dysponują znacznie większą mocą, co mogłoby pozwolić na skorzystanie z bardziej zaawansowanych algorytmów i w efekcie przełożyć się na bardziej naturalne zachowanie np. przeciwników w grach. Trudno nie pomyśleć w tym momencie choćby o GTA VI :)

Inny patent dotyczy z kolei metod zarządzania sesjami w grach wieloosobowych. Jak opisano we wniosku, chodzi przede wszystkim o stworzenie systemu pozwalającego na niezauważalne przełączanie graczy pomiędzy różnymi sesjami. Być może chodzi o wyeliminowanie m.in. z GTA Online niesławnej podniebnej kamery, w widoku której często zdarza się nam utknąć.

Jeśli zaś bardziej zagłębić się w lekturę wniosku okazuje się, że jednym z celów wprowadzenia nowego systemu ma być również zapobieganie duplikowaniu obiektów w sesjach. Z oczywistych względów firma chce zapobiegać sytuacjom, w których błędy sesji (czasem wymuszone ;)) skutkują powieleniem obiektów w grze. Czyli co, koniec z cudownym mnożeniem pojazdów? ;o

Aktualizacja 18.01



Big Jim znalazł jeszcze jeden ciekawy patent opisujący metody generowania obiektów i środowiska gry. Zawarte w dokumencie opisy wskazują na możliwość implementacji w silniku gry mechanizmów odpowiedzialnych za płynną modyfikację wyglądu otoczenia. Wyjaśniono to m.in. na przykładzie starej dzielnicy, w której budynki będą z czasem odnawiane.

Prawdopodobnie mieliśmy już z tą techniką styczność w Red Dead Redemption 2, tylko na mniejszą skalę. Tam świat gry też zmienia się częściowo z upływem czasu: postępuje budowa domów, linii kolejowej, czy wyrąb lasu. Co ciekawe, o podobnej mechanice słyszeliśmy też przy okazji plotki o Projekcie Americas.

sdr
napisany 18.01.2021 o godzinie 10:25
zobacz profil autora
Albo po prostu jest o czym pisać. Aż musiałem zwiększyć liczbę newsów widocznych na głównej :P
chaos
napisany 17.01.2021 o godzinie 22:06
zobacz profil autora
sdr przeżywa przypływ weny twórczej. Albo uruchomił wehikuł czasu.


Wybierz stronę: 1

Obecnie serwis przegląda 204 gości oraz 0 z 6657 zarejestrowanych użytkowników
Razem: 204 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 · Ostatnio przyjęty: sch3bek
STATYSTYKI »
news · forum · blogi · mobile · rss · pliki · filmy · njoy · szukaj · mapa
© 2004 - 2024 GTAthegame
Kopiowanie materiałów bez zgody autorów jest zabronione!
Wszystkie prawa zastrzeżone · Polityka prywatności · Cookies