Solucja


GTAthegame
autor: Marcin · data: 23.11.2005
Intro

Misja: Home Sweet Home
Nagroda: Brak

Opis: Witam w Liberty po raz drugi. Standardowo – startujesz na Portland, przemysłowej części miasta. Po gadce z szefem, jedź, wraz ze swoim wspólnikiem, do kryjówki. Wejdź do środka i przebierz się (ikonka z koszulką), następnie wracaj do auta. Zawieź teraz Vinnie’go do jego biura, gdzie dostawać będziesz swoje kolejne misje.

V - Vincenzo Cilli

Misja: Slacker
Nagroda: $100

Opis: Na początek coś mało wymagającego – wystarczy, że pojedziesz po dilera i zawieziesz go do klienta, który natychmiast potrzebuje towaru. Więcej opisywać tego zadanka nie będę, bo tak naprawdę nie ma co. Szybko i łatwo zarobione pierwsze pieniądze. Szkoda, że malutko, ale później będzie lepiej. :)


Misja: Dealing Revenge
Nagroda: $500

Opis: Vinnie nie lubi konkurencji, szczególnie jak biega o dragi, więc czas się zająć konkurencyjnymi dilerami. Skieruj swe kroki do Chinatown i obij twarzyczkę trzem gangolom Syndykatu. Prawdopodobnie do dyspozycji będziesz miał tylko swoje pięści, ale jeśli masz coś innego tym lepiej – pójdzie szybciej. Śmierć trzeciego przeciwnika kończy misje sukcesem.

Misja: Snuff
Nagroda: $500

Opis: Najpierw jedź do Ammu-Nation, aby odebrać broń – pierwsza sztuka jest za darmo. Teraz udaj się na budowę. Czeka cię przeprawa z czterema, uzbrojonymi gangsterami, jednak są oni w dalekiej odległości i zanim dobiegną, powinieneś ich sprzątnąć. Na koniec zostaje ziomek z telefonem komórkowym. Zastrzel go i zabierz mu jego zabaweczkę. Po rozmowie, wsiadaj do autko i jedź do P’n’S, czyli pospolitego lakiernika. Zmień kolor wozu i ciesz się kolejnym zarobionym szmalem.

Misja: Smash And Grab
Nagroda: $1.000

Opis: Ludzie Vinnie’go wpadli w tarapaty, trzeba im pomóc! Wpierw skombinuj jakiś czteroosobowy wozik i jedź na stację benzynową, gdzie to uwięzieni są twoi kompani. Na miejscu nie zabijaj policjantów, szkoda czasu i nerwów. Po prostu, przez lukę w blokadzie, podjedź pod Mafiozów i ruszaj do P’n’S. Staraj obrać sobie najkrótszą drogę, bo przy 3 gwiazdkach gliny rozstawiają kolczatki – a jazda z przebitymi oponami nie należy do najprzyjemniejszych. Po zmianie koloru lakieru, gnaj do portu – kolejne zadanie zakończone!

Misja: Hot Wheels
Nagroda: Brak

Opis: Ajć... Toni się wściekł na Vincenzo za to, że ten go za bardzo wykorzystuje. Podjedź do pobliskiego Trenton i cyknij niespotykaną dotąd bryczkę – Banshee. Niestety, gliniarze skapnęli się o co biega i teraz nie dadzą Ci życia. W takim razie jest jedno wyjście – lakiernik. Po przemalowaniu autka, udaj się na dzielnicę Mafii. Odbierz telefonik i... przejedź się na pobliskie złomowisko. Czemu? A no wynikły pewne niedomówienia ze zleceniodawcą przez co Toni wkurzył się ostatecznie. Nie dziwię mu się. Wjedź na żółtym marker i opuść bryczkę uprzednio się z nią żegnając. :)

J – JD O’Toole

Misja: Bone Voyeur
Nagroda: $500

Opis: Pora na zlecenia od gościa łudząco podobnego do Big Smoke’a z San Andreas. Zaczynasz od odebrania pieniążków od jego dziwek. Pracują one w dzielnicy Red Light District. Po prostu pojeździj po okolicy i zabierz kasę od kilku panienek. Przy okazji, niektóre trzeba będzie obronić przed napalonym klientem, ale to nie problem, nie? Na wszystko masz parę godzin, więc wyrobisz się bez najmniejszych kłopotów.

Misja: Don In 60 Seconds
Nagroda: $500

Opis: Coś oryginalnego – odwieź Salvatore’a do domu. No co, szef też może się zabawić, nie? :) Jednak gliny wyczaiły co się dzieje i nie przepuszczą takiej okazji płazem. Z 2 gwiazdkami podjedź do znajdującego się ulicę dalej lakiernika i przemaluj bryczkę, poczym przetransportuj Dona do jego willi. Przy okazji, ten, poprosi cię o małą przysługę. Nie można nie skorzystać... :)

Misja: A Volatile Situation
Nagroda: $1.000

Opis: Sindaccos przygotowują się do ataku na Mafijne kasyno, trzeba temu zapobiec. Jeśli masz mało amunicji to dokup trochę, przyda się. Po zaopatrzeniu się w odpowiedni sprzęt, ruszaj pod budynek i czekaj. Nie możesz dopuścić, aby dwie bomby zostały podłożone, w innym wypadku kasyno po prostu wybuchnie. Wrogowie przyjeżdżają w trzech turach, w każdej coraz lepiej uzbrojeni. Najlepiej ustaw się niedaleko wejścia, bo tam właśnie podkładane są ładunki. Zawsze kiedy przeciwnik kucnie przed drzwiami, zestrzel go czym prędzej. Resztą się nie przejmuj, zajmą się nimi ochroniarze. Na koniec przybędzie ciężka artyleria – van nafaszerowany trotylem. Kiedy zatrzyma się przed budynkiem, od razu do niego wsiądź i odstaw parę metrów – tak aby wybuch nie uszkodził konstrukcji. Nie przejmuj się, że ciężarówka tak wolno się porusza, to zamierzony efekt. :) Na jej przemieszczenie masz 20 sekund. No, czas planować zemstę...

Misja: Blow Up ‘Dolls’
Nagroda: $1.000

Opis: Kontratak na rodzinę Sindaccos. Chwytaj byle jaki wóz i udaj się do speca od ładunków, 8-Ball’a. Po zainstalowaniu bomby, przemieść się pod siedzibę wrogiego gangu. Wjedź na placyk, taranując napaleńców z kijami. Ustaw auto na markerze i zmykaj daleko – dopóki gra nie każe Ci przestać. :) Potem kliknij guzik na detonatorze i patrz na efektywne bum. Zemsta jest słodka... ;>

C – Ma Cipriani

Misja: Snappy Dresser
Nagroda: $500

Opis: Jeśli wróciłeś już do miasta i się trochę rozkręciłeś to wypadałoby odwiedzić mamuśkę. :) Będzie ona zła na ciebie, że się do niej, podczas tego wyjazdu, nie odezwałeś i zacznie gadać ci, że niejaki Giovanni Casa, właściciel sklepu w Chinatown, jest o wiele lepszy od ciebie. Duma Toni’ego tego znieść nie może i musisz coś z tym zrobić! Najlepiej udowodnić mamusi, że Casa to zwykły zboczeniec. Najpierw podjedź do domku po aparat, a następnie udaj się w okolice sklepu. Teraz musisz śledzić Casa'ę, nie podjeżdżaj zbyt blisko (aby cię nie wyczaił) oraz nie poruszaj się za wolno, żeby go nie zgubić. Kiedy zabierze panienki, śledź go nadal, aż zjedzie z drogi, do jakiegoś parku. Po cut-scence, opuść pojazd, podejdź troszkę do przodu i spróbuj zrobić zdjęcie. Z zapełnioną kliszą, wróć z powrotem do swojej kochanej mamusi... :)

Misja: Big Rumble In Little China
Nagroda: Brak

Opis: Nie masz co robić? To powkurzaj Triadę. :) Mamusia twierdzi, że boisz się Chińczyków - Tak być nie może! Jedź do Chinatown – skopać trzeba dwie grupki. Najpierw zajmij się vanem – poobijaj go trochę, a gdy ‘rybne dupki’ wyjdą z auta zabij drani! Druga partia stoi w alejce bez możliwości wjazdu pojazdem. Nie są jednak jakoś specjalnie uzbrojeni, mają tylko kije. Zabawa fajna – szkoda tylko, że za darmo...

Misja: Grease Sucho
Nagroda: $1.000

Opis: Coś co lubi pewnie większość z was – wyścigi. Samochód jakim się będziesz ścigał jest dowolny, polecam jednak Kurumę, bądź Mafia Sentinela. Auta wrogów to nic specjalnego – Stalliony i jakieś dziwadło. Tym dziwadłem jedzie twój cel, którego masz się pozbyć – pan Sucho. :) Wyścig wiedzie dookoła Portland, ale przeciwnicy jeżdżą jakby w nocy byli na jakimś mocno alkoholowym party. Cały czas się o coś obijają. Jeśli dobrze władasz gałką – załatwisz sprawę szybko. W momencie zajęcia pierwszego miejsca, wyścig się kończy, a tobie pozostaje zdjąć tylko konkurenta. Pojeździj trochę za nim, postrzelaj i wysadź w powietrze – tyle razy to już robiłeś. ;]

Misja: Dead Meat
Nagroda: $500

Opis: Po tym jak zrobiłeś Casie fotkę, ten nie chce płacić za ochronę! Podjedź pod jego sklep, a następnie zabierz do fabryki w Trenton pana Giovanni'ego. Tam trzeba się pobawić z nim w ‘kotka i myszkę’. Mimo, że gość waży z 200 kg. biega szybciej od ciebie. :) Kiedy się zmęczy i przykucnie, obejdź go od tyłu i zacznij naparzać siekierą. Trzy ciosy i leży... Czas uciekać – niestety w towarzystwie glin. Wsiadaj więc do białego vana i pędź do P’n’S, a następnie odwieź gościa do sklepu – tyle tylko, że w kawałkach.

Misja: No Son Of Mine
Nagroda: Brak

Opis: Ups... Tego chyba nikt się nie spodziewał – matka Toniego wyrzekła się swojego syna! Mało tego – kazała go skasować. Oczywiście, on nie podda się bez walki! Łap shoutgun’a i zacznij rozwalać Zabójców (Przypominających trochę słynnego łysola z kodem kreskowym na karku...). Najpierw tego na schodach (uważaj na granat!), potem zdejmij tych z ulicy. I czekaj, czekaj na kolejne partie. Najlepiej nie wychodź poza murek, bo stanowi on dobrą ochronę. Staraj się celnie strzelać. Zakończ żywot wszystkich napastników i leć po misję do ‘władcy’ Portland – Salvatore’a Leona.

P.S.: Od tej pory, co jakiś czas, Zabójcy Mamuśki będą próbowali się ciebie pozbyć. Pokaże się wtedy odpowiedni tekst na ekranie. Bądź czujny!

S – Salvatore Leone

Misja: The Offer
Nagroda: $500

Opis: Na początek pracy dla szefa musisz skumać się z p. Hopper. W tym celu jedź do portu. Co się jednak okazało? Panienka nie chce z tobą gadać. Mało tego, wpadasz w pułapkę. Przed sobą masz jeden cel: uciekać! Pozbaw życia czterech panów z kijami i gnaj w stronę wyjścia. Po drodze zabijaj kolejne ofiary. Po przekroczeniu granicy portów, ujrzysz ‘Mission Passed’. Argh, te baby!

Misja: Ho Selecta!
Nagroda: $500

Opis: Przygód portowych ciąg dalszy. Tym razem musisz odwieźć dziweczki Salvatore’a na imprezkę właśnie do doków. Bierz jakąś czterodrzwiową bryczkę i pojeździj po okolicy – panienki przetransportuj w dwóch turach – po trzy w każdej. Zawsze bierz te, które są akurat po drodze. Masz kilka godzin, ale bez problemu się wyrobisz – przynajmniej powinieneś... ;>

Misja: Frighteners
Nagroda: $1.000

Opis: Trza troszkę postraszyć kumpli Hopper. Zlokalizuj jedno z trzech aut, zajedź mu drogę, wywal gościa i strzel mu w twarz. Tak samo uczyń z drugim, jednak ten będzie próbował cię ominąć. W takim razie albo wysadź mu samochód albo wyrzuć go z pojazdu w trakcie jazdy. Polecam drugą opcję, ponieważ i tak przeciwnicy jeżdżą wolno, poza tym trochę naboi szkoda. A co z ostatnim delikwentem? Tego już nie wolno zabijać, bo Salvatore nie chce się aż tak narażać. Musisz tylko go przestraszyć – wyrzuć z auta i bij go do momentu dopóki nie zacznie uciekać w popłochu. To wystarczająca nauczka...

Misja: Rollercoaster Ride
Nagroda: $1.000

Opis: W końcu przyszedł czas na samą p. Hopper. Podjedź pod budynek jednej ze stacji radiowych, gdzie czeka na nią jej kierowca. Pozbaw go życia i przebrany wsiadaj do limuzynki. Teraz cała filozofia polega na tym, aby pasażerkę przestraszyć. Polecam skakać z dużych wysokości, czyli robić tzw. Unique Jumpy. Mimo że ‘pasek strachu’ maleje to po takim przeżyciu nie powinien. :) Problem tylko w tym, że takie autko łatwo zniszczyć lub po prostu wywalić do góry kołami – polecam skoczyć po drodze do lakiernika. Na koniec, zawieź babkę na północ Portland. Z Tonim lepiej nie zaczynać... :)

Misja: Contra-Banned
Nagroda: $1.000

Opis: Wiem, że doków w Portland masz już serdecznie dość, ale trzeba kolejny raz się tam wybrać. Jednak nie samemu – bierz czterodrzwiowy wóz i podjedź po trzech Mafijnych ziomów, na pewno się przydadzą. W porcie wjedź na żółty znacznik i czekaj na Miguel’a i jego bandę. Kiedy się w końcu zjawi rozpocznie się strzelanina, na dodatek w to wszystko wplączą się gliny. Nie przejmuj się jednak tym – twój cel to Patriot. Kiedy Miguel w końcu skiśnie bierz wóz i uciekaj do najbliższego P’n’S. Po drodze chwyć jeszcze gwiazdkę, aby było prościej. Na koniec odstaw autko do garażu Salvatore’a.

M – Maria

Misja: Shop ‘Til You Strop
Nagroda: $100

Opis: Czas na zadanka od Marii. Żywiołowa babka, żona Salvatore’a. Na początku ma ochotę na okradanie sklepów – proszę bardzo. :) Wsiadajcie do auta i wio do pierwszego celu. Ups... Coś chyba nie wyszło – trzeba zwiać przed glinami. Całe szczęście, że to tylko jedna gwiazdka, po jakimś czasie sama zniknie. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby odwiedzić po drodze lakiernika. Jak się jednak okazuje, Maria nie popuszcza łatwo i każe się podwieźć w kolejne miejsce. Tu jest jeszcze gorzej, sprzedawca wybiega z shoutgun’em, a na koncie trzeci poziom poszukiwań. To chyba wystarczająco zniechęciło twoją towarzyszkę i prosi o odwiezienie do domu. Jeśli chcesz, zrób to razem z policją na ogonie – i tak po zakończeniu zadania wszystko wróci do normy...

Misja: Taken For A Ride
Nagroda: $500

Opis: Maria potrzebuję prochów, a ma je diler, do którego ją czym prędzej zawieź. Co się jednak okazało? Syndykat zastawił pułapkę i dziewczynę porwał. Ty, dzielny Toni, oczywiście masz ją ratować. Auto przeciwnika kręci się w kółko, wystarczy je trochę obić, ewentualnie przyfaszerować ołowiem. Kiedy wrogowie opuszczą wóz po prostu ich zastrzel, a następnie przetransportuj Marię z powrotem do domu.

Misja: Booby Prize
Nagroda: Brak

Opis: Musisz wziąć udział w wyścigu i pokazać na co cię stać. Potrzeby jest motor – PCJ’a znajdziesz przy willi Salvatore’a. Ustaw się na starcie i ruszaj! Wszyscy są na Sanchezach, z których praktycznie nie spadają, ale jadą stosunkowo wolno, więc już od początku powinieneś utrzymać prowadzenie. Pierwsze miejsce powoduje pozytywne zakończenie misji. Widać jednak iż Maria woli Wayne’a. :)

Misja: Biker Heat
Nagroda: $1.500

Opis: ‘Widać jednak iż Maria woli Wayne’a. :)’ – tak zakończyłem opis poprzedniej misji. To już przeszłość, ponieważ owy Wayne z Marii już zrezygnował. Nie, tego płazem puścić nie można. Ruszaj do Chinatown w celu wypełnienia zemsty. Byłego faceta swojej ‘przyjaciółki’ zastaniesz w towarzystwie kumpli. Rozpraw się z nimi szybko, podnoś leżącą broń i ruszaj w pościg na podstawionym motorku. Przeciwnika najlepiej zestrzelić, a zrobisz to bez większych kłopotów podjeżdżając na dostateczną odległość. Wydaje się trudne, ale jest wykonalne, zapewniam. :) Mianowicie, Wayne co jakiś czas na chwilę zwalnia, głównie długich na prostych. Wykorzystaj ten moment, aby go zwalić z motoru i tym samym pozbawić życia. Kolejne utrapienie z głowy...

Misja: Overdose Of Trouble
Nagroda: Brak

Opis: Zastajesz Marię w nienajlepszym stanie, mówi że potrzebuje zap’a. Twierdzi, że znajdzie go w okolicach Mostu Callahan. Znajdź jakiś środek transportu (polecam samochód) i jedź we wskazane miejsce. Okazuje się, że dziewczyna się pomyliła. Zamiast pożądanej rzeczy, trafiasz na gang Wayne’a, który bezzwłocznie rusza w pościg. Jednak nie bój się – jeśli masz auto powinieneś czuć się bezpieczny. Kolejnym miejscem, w którym prawdopodobnie znajduje się zap jest osiedle na Hepburn Heights, jednak tu też ‘zimno’. Dalej udać się trzeba do domu Marii, a na końcu do miejsca zamieszkania Salvatore’a. I tam jest koniec – nie tylko misji, ale również jako takiej znajomości z Marią. Przynajmniej na razie...

J – JD O’Toole, ciąg dalszy

Misja: Salvatore’s Salvation
Nagroda: $1.500

Opis: Zastajesz JD’a bardzo zdenerwowanego, z początku nie można za bardzo załapać o co biega. Nie ma się jednak co dziwić grubemu alfonsowi – Salvatore został porwany! Wybiegaj szybko na ulicę i podążaj za autem, które doprowadzi cię do bandytów. Teraz uwaga – chodzi o to, aby przejąć wóz, w którym przewożony jest szef Mafii, zanim przestępcy zawiozą go na złomowisko. Ja przejąłem pojazd od razu na początku, po prostu zastawiłem alejkę, z której wyjeżdżał, wyciągnąłem kierowcę i odjechałem. Jeśli ktoś chce to zrobić inaczej to proszę bardzo, ja polecam mój wariant. :) Na koniec zawieź boss’a na północ Portland.

Misja: The Guns Of Leone
Nagroda: $3.000

Opis: Salvatore się wkurzył - Chce przejąć dzielnicę osobiście. Szczęśliwie się jednak złożyło iż JD o wszystkim dowiedział się wcześniej i istnieje szansa na uratowanie boss’a z opresji. Biegnij szybko na dach, łap snajperkę i ustaw się w wyznaczonym miejscu. Cała sztuka polega na celnym strzelaniu we wrogów, pamiętaj że jeden celny strzał wystarczy. Jeśli nie pasuje ci dokładne mierzenie możesz zeskoczyć na dół i załatwić gangolów ‘tradycyjnym’ sposobem. Decyzja zależy od ciebie. Na koniec przyjedzie dwóch policjantów, ale to już nie kłopot, prawda?

Misja: Calm Before The Storm
Nagroda: $1.000

Opis: Niejaki Massimo próbuje przekabacić na swoją stronę inne gangi, nie można na to pozwolić. Jedź do willi Salvatore’a, masz na to niecałe dwie godziny. Od momentu kiedy wiedziesz na żółty marker, musisz podążać za helikopterem. Pierwszy jego cel to Hepburn i spotkanie z Diablosami. Tutaj niestety nic nie zdziałasz, trzeba śledzić pojazd dalej, aż do momentu kiedy wyląduje na dachu w okolicy Chinatown. Wejdź nań czym prędzej i rozpocznij jatkę. Do rozwalenia trochę masz, więc bądź ostrożny. Powolutku zacznij zdejmować ludzi z Triady stojących na górze. Kiedy skończysz, pozbieraj pukawki i schodź na dół. Będzie tu na ciebie czekała kolejna partia, tym razem, wraz z policjantami. Staraj się nie atakować zbyt nachalnie, poczekaj aż przeciwnicy sami przyjdą w twoim kierunku. Na koniec musisz uciec glinom – ale od czego jest lakiernik? ;>

Misja: The Made Man
Nagroda: $1.500

Opis: JD ma stać się jedynym posiadaczem klubu ze striptizem, do szczęścia brakuje tylko ostatniego spotkania z Salvatorem. Grubasek się naprawdę przejął i nieźle odwalił. :) Wsiadaj więc, wraz z kompanem i alfonsem, do bryczki i ruszaj na złomowisko. Po drodze zabić trzeba płatnych zabójców wynajętych przez Syndykat. Bułeczka z masełkiem – zatrzymujesz wozik, wysiadasz, strzelasz, zabijasz i ruszasz w dalszą drogę. Na miejscu dojdzie do pewnej przykrej sceny, która zakończy się śmiercią, bądź co bądź, dobrego DJ’a. Trzeba jeszcze zataić ślady zbrodni wrzucając ciało do wody. Odwieź swojego kompana do domu, a czarną robotę musisz wykonać sam. Ruszaj więc w stronę głównego wejścia do doków (tam gdzie stoją strajkujący robotnicy), rozpędź bryczkę i parę metrów przed krawędzią wyskocz z rozpędzonego auta. Problem z głowy. Aaa... Podczas wożenia ciała po mieście ujrzeć nagle możesz dwie gwiazdki na swoim koncie, których nie da się w żaden sposób pozbyć. Dzieje się tak dlatego, ponieważ gliny wyczają o co biega. Nie przejmuj się jednak – oszukiwałeś ich już tyle razy...

V – Vincenzo Cilli, ciąg dalszy

Misja: The Portland Chainsaw Masquerade
Nagroda: $3.000

Opis: Ooo… Coż za niespodzianko. Vinnie chce zgody? Coś tu nie tak, no ale czemu by nie zaryzykować? ;> Ruszaj więc w, bądź co bądź, nietypowe miejsce, bo do środka wielkiego transportowca. Złaź na dół po schodach, we wnęce w ścianie łap kamizelkę, przyda się. Oczywiście, Vincenzo się nie zjawił, przysłał za to w prezencie paru, mało towarzyskich Mafizozów z ładnymi i lśniącymi piłami. Niestety, zadowolonym z takiej niespodzianki nie można być i trzeba się jej pozbyć. Kamera w czasie akcji ustawia się pod nietypowym kontem, tak żebyś widział jak najwięcej. Na początku wykończ z dwóch/trzech zabójców i uciekaj. Na całe szczęście, panowie sprintem biegać nie umieją, więc kiedy znajdziesz się w odpowiedniej odległości to odwróć się, wykończ kilku i dalej biegnij przed siebie. Po paru takich rundkach, wszyscy w końcu padną. Możesz także ukrywać się za skrzyniami co da Ci trochę czasu. Jeśli jednak oberwiesz troszkę podnieś jedno z serduszek. Na koniec zostaje sam sprawca całego zamieszania – zabij go szybko i sprawnie przy użyciu czegoś cięższego, choćby AK. Ma on bardzo dobrą celność strzałów, więc nie podchodź zbyt nonszalancko. Kiedy twój konkurent wykrawawi się na śmierć, zwiewaj na zewnątrz...

S – Salvatore Leone, ciąg dalszy

Misja: Sindacco Sabotage
Nagroda: $1.500

Opis: Diablosi się coraz bardziej rozkręcają, tym razem zachciało im się Mafijnego Hepburn Heights. Sal prosi cię o pomoc w bronieniu dzielnicy. Misja zaczyna się w momencie, gdy członkowie waszego gangu dostają już nieźle po tyłeczkach. Ruszaj więc jak najpędzej na miejsce i ratuj ziomali. Zabijaj wszystko co ma nad sobą czerwoną strzałkę, do tego bardzo pomocny jest radar w lewym, dolnym rogu. Jeśli nie będziesz tracił zbytnio dużo czasu na bieganie to powinieneś się wyrobić za pierwszym podejściem. Staraj się też od czasu do czasu zbierać pukawki przeciwnika, mogą ci uratować życie. I nie tylko tobie...

Misja: The Trouble With Triads
Nagroda: $1.500

Opis: Sal chce żebyś udał się w pewne miejsce i odebrał jego kasę. Chodzi o fabryczkę nad morzem. Czeka cię tam (nie)miła niespodzianka – Triadzie się nudzi widocznie i postanowiła troszkę powysadzać. Zadanko jakie musisz wykonać polega na zebraniu pieniążków z palących się ruin. Po drodze ukatrupić trzeba paru ‘rybnych przyjaciół’. Oba te wyzwania nie są trudne, jednak pamiętać trzeba o unikaniu ognia. Po uzbieraniu całej sumki zawieź ją Sal’owi.

Misja: Driving Mr. Leone
Nagroda: $4.000

Opis: Salvatore ma już widocznie dość tych wszystkich potyczek z gangami, chce się jak najszybciej wynieść z Portland. Oczywiście ty masz mu w tym pomóc. Wsiadaj z nim do jakiegoś samochodu (może być też motor, jednak ja polecam czterokołowca) i udaj się do portu morskiego na północy Portland. Czeka tam miła niespodzianka – glinyyy... Natychmiastowy obrót o 180 stopni i silne naciśnięcie na pedał gazu – w stronę Mostu Callahan. Mimo iż nie został on jeszcze otwarty to i tak musisz z niego skorzystać. Wjedź na tę niedokończoną budowlę omijając pachołki i wykonaj efektowny skok nad wielką wyrwą. Teraz sprawa prosta – podążaj w kierunku lokum, które Salvatore ci z przyjemnością udostępni...

Taaak, witamy na Staunton!S – Salvatore Leone

Nazwa: A Walk In The Park
Nagroda: $1.500

Opis: Pierwsze zadanko w nowej części gry nie należy do tych najłatwiejszych, ale bardziej wprawieni gracze poradzą sobie. Misja polega na zabiciu burmistrza R.C. Hole, który urządza sobie biegi dookoła parku. Niestety, ma dość sporą obstawę zarówno prywatnych ochroniarzy jak i gliniarzy. Jeśli chcesz się go pozbyć metodą ‘na chama’ to pamiętaj, aby do parku wejść bez broni (nastawione muszą być pięści), jeśli postąpisz inaczej może być z Tobą krucho. Ja osobiście polecam inne wyjście. Ustaw się przy jednym ze wschodnich wyjść z parku i zostaw w aucie otwarte drzwi. Kiedy Hole będzie przebiegał obok, zastrzel go i jego obstawę oraz dwóch gliniarzy. Następnie łap szybko jego telefonik i wskakuj do auta, którym udaj się prosto do swojego mieszkanka, gdzie będzie czekał na ciebie Sal. Spiesz się jednak, bo wrogowie ruszą natychmiast w pościg. W przypadku, gdy będą sprawiać ci jakiś kłopot pozbądź się ich po prostu, ale myślę, że szkoda na to czasu i amunicji... Sam wybierz.

Nazwa: Making Toni
Nagroda: $2.000

Opis: Eee... Nie wiem czy to co zaraz zrobisz można nazwać misją. ;x Wystarczy po prostu pojechać na spotkanie z Salvatorem i obejrzeć cut-scenkę (albo i nie ;)). I tyle... Dwoma słowami: darmowa kaska. :)
PS: Po tej misji odwołany zostanie kontrakt na Twoją głowę.

D – Donald Love

Nazwa: The Morgue Party Candidate
Nagroda: $1.000

Opis: Donald okazuje się być niezrównoważonym kretynem. Masz przejąć karawan przewożący jakieś ciało. Kiedy zlokalizujesz już pojazd musisz kierowcę trochę postraszyć – postrzelaj, postukaj. Kiedy gość ucieknie, wsiadaj do fury. Nie ma jednak tak łatwo, bo wezwał on gliny. Proponuję podjechać w takim wypadku do lakiernika, a dopiero później udać się do garażu. Bo po co sobie utrudniać życie...

Nazwa: Steering The Vote
Nagroda: $1.500

Opis: Konkurent Love’a, O’Donovan, zdobywa coraz większe poparcie na Staunton co twojemu pracodawcowi nie jest kompletnie na rękę i każe ci zniszczyć jego dobrą opinię. Wsiadaj w takim razie w podstawiony van i ruszaj w bój. Chodzi o to, aby w pięciu z dziesięciu miejsc w dzielnicy urządzić anty-reklamę wiadomo komu. :) Po zdobyciu drugiego punktu pojawią się wrogie auta i będą ‘zabierały’ przejęte pola. Najlepiej kiedy przeciwnicy jeżdżą na południu, ty przemieść się na północ i tam wydaj z głośników odpowiedni sygnał. Jeśli się pospieszysz to uda się to za pierwszym podejściem. Niestety, czas jest ograniczony, ale masz go wystarczająco dużo. Na sam koniec wysadź po prostu samochody O’Donovan’a – oczywiście metodą driver-by. ;]

Nazwa: Cam-Pain
Nagroda: $1.000

Opis: Widać, że O’Donovan tak łatwo nie popuszcza i urządza sobie kolejną kampanię reklamową. Donald to wyczaił i prosi cię o zakłócenie owych wieców. Niestety, czasu jest troszkę mało, bo tylko cztery godzinki, ale powinieneś się wyrobić. Co masz zrobić? Pojechać w wyznaczone miejsca spotkań (trzy; najbliższe znajduje się na dachu wieżowca, reszta mniej więcej na poziomie ulicy) i pozabijać kilka słabo uzbrojonych osób. Może się w to wplątać również policja, ale na P’n’S nie ma czasu, trzeba się chwilę nasłuchać wycia syren. Po zakończeniu misji wszystko i tak ucichnie...

Nazwa: Friggin’ The Riggin’
Nagroda: $1.500

Opis: Najpierw podjedź do sklepu z cięższym sprzętem należącego do Phil’a Cassidy’ego i weź, opłacony wcześniej przez Donalda, miotacz ognia. Teraz jedź do magazynu Forellich i spal wszystkie papiery przeznaczone na wydrukowanie na nich różnego rodzaju plakatów, banerów, ulotek wyborczych oraz nowe maszyny drukujące. Zanim to jednak wykonasz zabij wszystkich wrogów zarówno na zewnątrz jak i w środku – będą się co jakiś czas pojawiać nowi, ale w małych ilościach. A co do samego podpalania – nie wystarczy same wskrzeszenie ognia, o pomyślnym zniszczeniu celu poinformuje stosowny napis na ekranie. Po robocie, zostaje tylko zniszczenie dwóch vanów, najlepiej metodą drive-by. Jeśli po wysadzeniu dwóch aut znajdujesz się na dzielnicy ‘Fort Staunton’ to po prostu opuść ją – zobaczysz wnet ‘Mission Passed’.

Nazwa: Love & Bullets
Nagroda: $2.000

Opis: W drodze na pewne spotkanie, Love i ty wpadacie w zasadzkę, a kierowca pojazdu niestety ginie. Łap więc snajperkę i nie zmieniając miejsca gdzie stoisz staraj się jak najcelniej trafiać we wrogów. Są oni głównie poustawiani na górze. Pamiętaj, że liczy się każda sekunda, ponieważ białe auto może być w każdym momencie zniszczone. Po akcji, wsiadaj do wozu i odwieź Donalda do domu – po drodze przyczepi się do ciebie ostatni zabójca, zdejmij go metodą drive-by. Jeśli jeszcze tego nie opanowałeś wysiądź z wozu i załatw przeciwników z pomocą AK47 lub M4.

Nazwa: Counterfeit Count
Nagroda: $2.500

Opis: Wszystko wskazuje na to, że O'Donnovan wygrywa. Trzeba będzie podmienić trochę głosów, żeby zapewnić Donaldowi zwycięstwo. Zlokalizuj van i jedź za nim, dopóki nie zatrzyma się przy gościu, który ma skrzynkę z głosami. Wysiądź wnet ze swojego pojazdu i czekaj, aż twój cel zrobi to samo. Zastrzel go i ruszaj dalej za niebieską pół-ciężarówką. Powtórz to samo jeszcze dwa razy. Ciekawe do czego jeszcze posunie się twój znajomy... ;>

S – Salvatore Leone, ciąg dalszy

Nazwa: Caught In The Act
Nagroda: $2.000

Opis: Salvatore zaprasza cię na łódź, na którą porywacie zastępcę burmistrza. Na wasze nieszczęście Służby Specjalne o wszystkim się dowiedziały i teraz musicie się ich pozbyć – boss kieruje, ty strzelasz. Ludźmi się nie przejmuj, nie wyrządzą jakiś specjalnych szkód – w przeciwieństwie do wrogich motorówek. Jednak je nie tak trudno zniszczyć ze względu na dużą powierzchnię. Jeśli więc dobrze opanowałeś obracanie gałką poradzisz sobie bez kłopotu. Przejeżdżając obok pomostów postaraj się trafić w stojące nań czerwone beczki – ich wybuch sieje duże zniszczenie i czasem może uratować skórę! Na końcu przyleci helikopter. Celuj w ludzi, bo potrafią być niebezpieczni ze swoimi M4. Gdy już się ich pozbędziesz, helikopter powinien być w kiepskim stanie, więc łatwo go strącisz.

Nazwa: Search And Rescue
Nagroda: $2.000

Opis: Sal przez przypadek znalazł się w samym środku wojny Sindaccos z Forellimi. Ratuj swojego szefa! Najpierw podjedź na piętrowy parking i wsiadaj do limo, następnie ruszaj do Fortu Staunton. Tam postaw autko w oznaczonym miejscu i zacznij wyżynać gangoli. Mają oni słabą celność strzału, więc za bardzo nie powinieneś oberwać (co nie znaczy iż masz ich lekceważyć!). Salvatore’a znajdziesz w bocznej alejce. Zabierz go i wracajcie do auta po drodze pozbawiając życia nowo przybytych przeciwników. Znalazłszy się już w pojeździe, skieruj się do garażu w Newport i tam też zakończ misję...

Nazwa: Taking The Peace
Nagroda: $2.000

Opis: Sindaccos mają zamiar spotkać się z Rodziną Forellich i pogodzić z nimi. Salvatore’owi ta opcja nie pasuje w związku z tym proponuje ci małą zabawę. :) Mianowicie, w aucie Pauli'ego Sindacco zainstalowany jest nadajnik dzięki czemu może owym pojazdem sterować. Oczywiście ta rola przypada tobie. Wsiadaj do pobliskiego vana i zaczynaj. Chodzi o to, aby spotkanie kompletnie zniszczyć. Kontrolę nad wozem przejmij zanim dojedzie on na ustalone miejsce, bo inaczej wszystko pójdzie na marne. Samo zadanie jest o wiele trudniejsze niż może się wydawać – do przejechania jest wielu wrogów, dodatkowo czas to maksymalnie pięć minut. Skuteczna taktyka na pozbawienie ich życia jest jedna – zabijać po kolei. Do przodu, do tyłu, do przodu, do tyłu... W innym wypadku po prostu przegrasz, siła przeciwników jest wystarczająco dużo aby wysadzić autko w mgnieniu oka. Jeśli uda ci się wszystkich zabić, bądź pewien, że zgody na pewno długo nie będzie...

Nazwa: Shoot The Messenger
Nagroda: $3.000

Opis: Sal zleca ci zajęcie się kolejnym już wrogiem. Tym razem owe morderstwo będzie dość nietypowe, bo podczas pościgu na motorówkach. Jedź więc na przystań, wsiadaj w pojazd i wio! Łódkę przeciwnika wysadź techniką driver-by, przestrzeni dużo, więc obijać się nie powinieneś. Jeśli dobrze wyćwiczyłeś strzelanie przez szybę zaliczysz to bez problemu.
Jeśli jednak nie czujesz się dobry w prowadzeniu drive-by na PSP, wyposaż się w snajperkę. Jedź na przystań i wsiadaj do łodzi. Podpłyń kawałek, tak żeby już widać było czerwoną strzałkę nad celem. Opuść stery i zacznij celować. Najpierw zdejmij gościa z karabinem, później wyceluj w miejsce kierowcy. Jeśli wszystko pójdzie dobrze wygrasz misję bez męczenia się z pościgiem.

R – Leon McAffrey

Nazwa: Sayonara Sindaccos
Nagroda: $1.500

Opis: Możesz wierzyć lub nie, ale tym razem popracujesz troszkę dla... policji! A raczej jednego policjanta i do tego skorumpowanego. :) Chce on potępić troszkę miejscowe gangi i prosi cię przez to o pomoc. Na pierwszy ogień idą Sindaccos. Wsiadaj do podstawionego Banshee i wraz z Leon’em jedźcie na ich dzielnicę. Tam zrób małą rozróbę pozbawiając wszystkich wrogów życia (średnio uzbrojeni) i wracaj do furki. Ucieczka jest podobna do tej co już kiedyś robiłeś na motorówce. Strzelaj do wszystkiego co się rusza, głównie samochodów. Jazda kończy się w momencie zniszczenia helikoptera. Wątpię, żeby ten gang cię jeszcze kiedykolwiek lubił...

Nazwa: The Whole 9 Yardies
Nagroda: $2.000

Opis: Teraz pora na Forellich. Podjedź na miejsce ich spotkania i walinij im motorek po to, aby cię ścigali. Następnie jedź do Yardes’ów i czekaj na zdenerwowanych gangoli. Teraz standardowa procedura – strzelaj i zabijaj. Po wykończeniu ostatniego przeciwnika możesz zacząć przeliczać zarobioną kasę. :)

Nazwa: Crazy '69
Nagroda: $2.000

Opis: Tępienia Forellich dalszy ciąg, tym razem w dość niekonwencjonalny sposób. Mianowicie, udaj się do Parku Bellevile i wykończ dwudziestu przeciwników za pomocą... katany! Wrogów jest troszkę więcej niż potrzeba, więc masz w czym wybierać. Staraj się najlepiej zabijać pojedyncze osoby, bo z kilkoma naraz może być kłopot. Na szczęście, wrogowie też nie mają czegoś specjalnego – zwykłe tasaki. Najgorsze jest jednak to, że na wszystko masz 5 minut, dlatego nie katuj ofiar zbyt długo...

Nazwa: Night Of The Livid Dreads
Nagroda: $2.000

Opis: Kontratak Sindaccos, twoi znajomi są w niebezpieczeństwie! Pędź czym prędzej do Newport i pomóż ziomkom. Na początku zabij paru wrogów i czekaj na nowe fale. Gangole nadchodzą z dwóch stron, więc bądź czujny. Po oczyszczeniu bocznych alejek, wyjdź na ulicę i tam załaduj Yardesów do ambulansu. Od tej pory dzielnica należy już na stałe do Yardies, więc teoretycznie powinieneś czuć się tam bezpiecznie... Nic podobnego! Chłopaki z Jamajki nagle przestali Cię lubić, więc lepiej uciekaj ;]

Nazwa: Munitions Dump
Nagroda: $2.500

Opis: Tym razem coś bardziej samochodowego – trzeba wysadzić dwie ciężarówki, zanim dostarczą swoje towary do Fort Staunton. Przed zadankiem polecam zakupić bazukę u Phil’a, przyda się na pewno. Cele jadą niedaleko siebie, więc daleko przemieszczać się nie będziesz musiał. To co masz wykonać jest proste, po prostu stajesz na środku drogi, czekasz na pojazd i kiedy się pojawi wystrzeliwujesz rakietę. Przeszkadzać ci może ochrona, dobrze uzbrojona (MP5), ale jeśli zrobisz wszystko szybko i sprawnie, czyli dwa strzały i po zadaniu to nie powinieneś mieć z nimi kłopotów.

P.S.: Opisałem sposób w jaki ja to zrobiłem. Można oczywiście próbować granatem, drive-by’em, ale myślę, że mój wariant jest nie tylko najlepszy, ale przede wszystkim najszybszy, bo czas odgrywa tu dość znaczącą rolę. No, ale róbcie jak chcecie – ja tylko doradzam. ^^
P.S.2 (by mtz): Osobiście polecam wyposażyć się w motor i MP5, a następnie zwyczajnie, jadąc za ciężarowkami prowadzić ostrzał. Opcja dużo tańsza od tej jaką zaproponował kolega lothronik.

Ikonka dzwoneczka – Kościół, Ojciec Ned

Nazwa: L.C. Confidential
Nagroda: $1.500

Opis: Ooo... To miłe zaskoczenie – misje prosto z konfesjonału! I to wcale nie typu ‘zbierz pieniądze na tace’ tylko coś dla prawdziwych mężczyzn. :) Pierwsza polega na wyciągnięciu raportu od konfidenta FBI. Jedź najpierw po autko owych służb specjalnych, ‘czekające’ na moście. Nie baw się z glinami tylko wsiadaj i jeeedź! Na miejscu spotkania obejrzyj cut-scenkę i od razu po niej zacznij strzelać do uciekającego informatora (lub zwyczajnie go rozjedź). Kiedy padnie, zajmij się dwoma nadbiegającymi policjantami. Następnie łap raport i ruszaj na wyznaczony parking. Dwie gwiazdki ci w tym raczej nie przeszkodzą... ;x

Nazwa: The Passion Of The Heist
Nagroda: $1.500

Opis: Tytuł misji przypomina bardzo nazwę głośnego filmu Mel’a Gibsona, ale raczej nie ma z nim nic wspólnego. ;x Podczas spotkanie dwóch ważnych person masz przechwycić pewną walizkę. Jedź więc na północ Staunton. Nie ma jednak tak łatwo, panowie mają niemałą obstawę, do tego wyposażoną w kałachy. Zdejmij ich jak najszybciej możesz, nie zastanawiaj się zbyt długo. Jeśli masz problem użyj grantów, bądź bazuki. Następny cel to helikopter, który zniszcz w podobny sposób jak przeciwników przed chwilą – kilkanaście naboi z MP5 wystarczy. Kiedy spadnie na ziemię, chwytaj walizkę i zawieź ją do Liberty Tree... w towarzystwie policji.

Nazwa: Karmageddon
Nagroda: $1.500

Opis: Misja troszkę bez sensu, ale cóż – i takie się zdarzają. :) Jedź do remizy, bierz wóz strażacki i siej zniszczenie. Chodzi o to, aby w przeciągu około 5 minut, wywołać jak największy chaos w mieście za pomocą tego strażackiego pojazdu. Skacz, niszcz auta, przejeżdżaj ludzi, rób dachowanie, obroty o 180 stopni. Pasek ‘Rating’ najłatwiej naładować po prostu cały czas szybko jadąc i uderzając w samochody. W tym zadanku autorzy gry podwyższyli chyba troszkę szybkość niszczenia aut, wystarczy parę stuknięć i pojazd zamienia się w kupę złomu (działo mi się tak np. z taksówkami, bądź wozami pancernymi). Po skończeniu akcji, zatrzyj dowody zbrodni – najlepiej pojazd utop albo spal.

Nazwa: False Idols
Nagroda: $1.500

Opis: Ksiądz ‘pozwolił’ ci ostatni raz zgrzeszyć... Ojczulkowi jakoś nie pasuje to, że aktorzy nie dali gazecie wyłączności na wywiad i udzielajago w radiu. Trzeba to ukrócić przez zabicie wszystkich członków owego spotkania. Każdy z nich porusza się innym pojazdem – limuzyną jedzie Black Lightman, motorówką, a następnie kuloodpornym Patriotem DB-P, zaś helikopterem do studia przylatuje Faith W. Na szczęście, parafia była na tyle dobra, że udostępniła ci broń ciężką, trzeba ją tylko odebrać od Phil’a. Z bazuką na ramieniu zacznij zdejmować kolejne cele. Z autami nie będzie problemu. Gorzej trafić helikopter. Najlepszym sposobem jest jego dosyć spore wyprzedzenie i poczekanie, aż przyleci, następnie dobre wycelowanie i obserwowanie spadającego pojazdu. Na koniec jedź o wszystkim poinformować Ojca... Hm... W konfesjonale czeka mała niespodzianka. :o

D – Donald Love, ciąg dalszy

Nazwa: Love On The Rocks
Nagroda: Brak

Opis: Odbierz telefon od zdenerwowanego Donalda i jedź do jego informatora. Ten powie ci, że w doku obok stoi van, który musisz ukraść. Możesz to oczywiście zrobić normalnie - wbiegając, rozwalając wszystkich, kradnąc auto i uciekając jak najszybciej. Jednak jest to po pierwsze trudne, ponieważ przeciwnicy są nieźle uzbrojeni, po wtóre po prostu nudne. ;) Mam coś lepszego – obok głównej bramy wjazdowej na terytorium wroga znajduje się skocznia ułożona z desek. Wsiadaj na PCJ-ota, rozpędź się i gnaj w kierunku podwyższenia. Po przeskoczeniu za ogrodzenie jedź od razu w stronę pożądanego pojazdu, po drodze zabijając złych gangoli. U celu zsiądź z jednośladu i szybko pozbaw życia przeciwników znajdujących się najbliżej. Teraz wsiadaj do autka i uciekaj. Przy odrobinie szczęścia i umiejętności wyjedziesz w jednym kawałku. Trochę dalej, drogę zajedzie ci Banshee, którego albo olej albo zniszcz – to już zależy od ciebie. Na koniec, odwiedź van do garażu na południu miasta.

I to tyle – Love jest bankrutem i obwinia Toni’ego za wszystko. Poza tym gadają o was i waszej nieuczciwej antykampanii wyborczej w TV. No cóż, na Staunton nie masz już czego szukać, czas na ostatnią część miasta. Shoreside...S - Salvatore Leone

Nazwa: Rough Justice
Nagroda: $2.500

Opis: Przygodę na Shoreside zaczynasz od miłej (przykrej? ;>) niespodzianki, a mianowicie Don Salvatore wylądował w więzieniu. Oczywiście, nie przeszkadza mu to zbytnio w zlecaniu kolejnych zadanek, o to się broń Boże nie martw. ;) Jednak aby go odwiedzić odziać się należy w strój adwokata, który znajdziesz w pobliskim sklepie. Pierwsze zlecenie polega na dalszym gnębieniu Forellich. Do pomocy dostaniesz paru ziomów. Wsiadaj wraz z nimi do vana i ruszaj w wyznaczone miejsca. Czekają tam na ciebie autka przeciwników, które służą do wywabienia wrogich gangoli z kryjówki. Wystarczy, że doprowadzisz do włączenia się alarmu (stukniesz, bądź strzelisz) w wozach, a od razu zbiegną się wrogowie, których należy wybić w pień. Nie są jakoś specjalnie opancerzeni, więc kłopotu sprawić nie powinni.

Nazwa: Dead Reckoning
Nagroda: $3.000

Opis: Na każdego przychodzi kiedyś czas, na szefa Sindaccos również. :x Krótko mówiąc: twój cel to wyeliminowanie Paulie'go Sindacco. Jedź więc do dolnej części tamy, gdzie spotkasz swój cel - widać, że gdzieś się wybiera, nie pozwól mu na to! Po cut-scence zabij dwóch nadbiegających wrogów, następnie łap leżącą nieopodal bazukę i wsiadaj na Sancheza (osobiście polecam zebranie bazuki i Sancheza przed wjechaniem na żółty marker, a dwóch nadbjegających kolesi najlepiej olać)). Podążaj teraz prosto pod górę, kiedy przejedziesz pod mostem zatrzymaj się i zejdź jak najbliżej brzegu. Jeśli się pospieszyłeś to powinieneś być przed motorówką. Staraj się celnie trafić przynajmniej dwa razy - pojazd jest dosyć odporny na bombardowanie. ;) Oczywiście, w przypadku kiedy nie zdążysz możesz zastawić pułapkę w innym miejscu, trochę dalej. Może być jednak nieco trudniej zdążyć lub wyszukać dogodne miejsce do strzału. Do tego przeszkadzać mogą ludzie z Syndykatu, którzy gotowi są oddać życie za swojego szefa. W momencie powodzenia Toni wypowie słowa: 'Ladies and gentlemen, Paulie Sindacco has left the building!'...

Nazwa: Shogun Showdown
Nagroda: $3.000

Opis: Yakuza posiada potężną broń jaką jest w pełni opancerzony czołg, nie można dopuścić, aby zaczęła jej używać, ponieważ wtedy uzyskać może dużą przewagę nad innymi gangami. Podjedź do jej siedziby na Staunton. Po cut-scence zdejmij dwóch gości przed bramą i kiedy ta się otworzy wsiadaj do jakiegoś wozu i wjeżdżaj do środka. Tam przesiądź się od razu do maszyny pancernej i gnaj w kierunku sklepu z bombami, siejąc zniszczenie wokół. Bo zainstalowaniu ładunku opuść pojazd, a następnie oddal się kawałek i za pomocą detonatora wysadź go (Możesz także rozpędzić się i wrzucić czołg do wody). Szkoda, bo zabawa czołgiem do częstych nie należy. :)

D - Donald Love

Nazwa: Panlantic Land Grab
Nagroda: $3.000

Opis: Donald wygląda okropnie, naprawdę... Ma jednak w główce kolejny chytry plan. Ty oczywiście musisz mu pomóc go wykonać. :) Wsiadaj więc do jakiegoś pojazdu i ruszaj na lotnisko. Tam spotkasz byłego mentora twojego pracodawcy, Avery’ego Carrington’a. Ma on jakieś tajne plany, które musisz przechwycić. Niestety, kowboj jest w obstawie ludzi z Cartelu, co stanowi małe utrudnienie. Najlepiej wykonać to zadanie na motorze, ponieważ wtedy najszybciej ostrzelasz samochód wroga. Pamiętaj tylko, że owa maszyna nie może spłonąć, inaczej wszystkie dokumenty przepadną na wieki. Kiedy pod jego maską zobaczysz czarny dym, wnet Avery wybiegnie na zewnątrz i zacznie zwiewać z popłochu – zabij go i łap to co trzeba. Na koniec odwieź swojego ‘kumpla’ do jego siedziby... Donald wraca na szczyt? ;>

Nazwa: Stop The Press
Nagroda: $2.000

Opis: Pewien reporter ma zdjęcia, których według Donalda nikt nie powinien zobaczyć. Oczywiście, trzeba je ‘odebrać’. Jedź w tym celu do znajomego kościoła na Staunton, a raczej na jego dziedziniec. Następnie postrasz troszkę swój cel (Którym okazuje się znany nam 'Ojciec' Ned) po prostu nacelowując na niego (i słuchając przy okazji troszkę wulgarnych tekstów ^^). Kiedy ten zdradzi miejsce swojej ‘kryjówki’ jedź tam z nim. Po cut-scence ruszaj w pościg za oszustem, pościg na skuterach. Pojazd wolny, no ale cóż. Przeciwnik najlepiej nie jeździ i sprawia wrażenie jakby co jakiś czas zwalniał – wykorzystaj to i zacznij do niego strzelać. Pamiętaj jednak, aby nie oddalać się za daleko. Kiedy reporter zleci z jednośladu ‘Mission Passed’.

Nazwa: Morgue Party Resurrection
Nagroda: $2.000

Opis: Ojciec Ned nie żyje. Donald prosi cię o jego ciała oraz o zwłoki zabitego niedawno Avary’ego. To pierwsze ‘czeka’ przy kościele na Staunton (tam gdzie kiedyś brałeś misje), zaś kowboj przewożony jest karetką w północnej części trzeciej dzielnicy. Wsiadaj do jakiegoś pojazdu i gnaj, wraz ze swoim pracodawcą, w kierunku któregoś celu – proponuję zacząć od ambulansu. Znajdź go, zajedź mu drogę i wyciągnij kierowcę. Teraz udaj się do hangaru na lotnisku, wjedź do środka i opuść wóz. Kolejne zwłoki zabrać należy w pojedynkę. Na podstawionym motocyklu przejedź przez most i zajedź kościół od tyłu. Po znalezieniu się w karawanie dostaniesz dwie gwiazdki, ale gliny łatwo wykiwać – jak zwykle. ^^ Teraz zrób to samo co poprzednio, odwieź pojazd do bunkra. I tyle... A czas misji? Do 22:00, więc nie masz się czym martwić, chyba? ;>

T - Toshiko

Nazwa: More Deadly Than The Male
Nagroda: $3.000

Opis: Madame Toshiko informuje Cię o posiadanym przez Yakuzę ciężkim sprzęcie. Udaj się do Bedford Point, gdzie owy sprzęt się znajduje. Przeszkodą jest tylko kilka tuzinów wrogów. :) Na szczęście są słabo uzbrojeni, więc zachowując ostrożność załatwisz ich bez mniejszych kłopotów. Na dole podnieś kamizelkę oraz wyrzutnię rakiet i wbiegaj na pomost. Przed chwilą zdobytego ciężkiego sprzętu użyj do rozwalenia na kawałeczki wrogich łódek, następnie wsiadaj do stojącej motorówki. Przemieść się nią na północ wyspy, po drodze omijaj przeciwników – są jednak mało groźni, trochę strzelają, ale większych szkód nie robią. Na zakończenie wjedź na żółty marker...

Nazwa: Cash Clash
Nagroda: $3.000

Opis: Z kasyna męża Toshiko (Lidera Yakuzy) wywożona jest kasa, którą ty musisz, najnormalniej w świecie, zniszczyć! Na samym początku znajdź trzy wany. Kiedy je zlokalizujesz zacznij do nich strzelać. Te się rozproszą i musisz je wszystkie zniszczyć zanim dojadą do celu – siedziby Yakuzy. Polecam metodę drive-by, dlatego najlepszy do tego zadania jest jednoślad; można spróbować również pobawić się wyrzutnią rakiet. :) Przeszkadzać mogą autka policyjne, ale aż tak wielkiego kłopotu nie sprawiają. Kiedy ostatni pojazd pójdzie z dymem, misja zakończy się sukcesem. Ah... Te małżeńskie porachunki. :)

Nazwa: A Date With Death
Nagroda: $2.000

Uhm?! Do opery z Toshiko? No cóż, takiej kobiecie trudno się sprzeciwić, szczególnie jeśli ma mocne argumenty: ‘Everyone loves the opera’. :) Przedstawienie zaczyna się o godzinie 20, czyli masz 3 minuty na przebranie się i dojechanie na miejsce. Pójdź po ‘czekającą’ niedaleko limuzynkę, a następnie, razem z Japonką, przemieść się do pobliskiego sklepu z eleganckimi ciuchami. Teraz czeka was długa droga na drugi koniec miasta. Przy budynku opery wjedź na żółty znacznik, a po cut-scence natychmiast rozwal paru nadbiegających drabów. Wracaj z powrotem do apartamentu pracodawczyni, jednak uważaj na wrogów w autach. Po prostu nie zatrzymuj się ani razu i jak najlepiej omijaj przeciwników. Dotykając poświatę zadanie zostanie zaliczone.

Nazwa: Cash In Kazuki’s Chips
Nagroda: $4.000

Mąż połapał się o co w tym wszystkim chodzi i chce pozbyć się zarówno swojej żony jak i... ciebie! Oczywiście, Toni nie podda się bez walki. ;) Twój pierwszy cel to przyszła kryjówka Claude’go (bohater GTA3), gdzie spotkasz paru członków Yakuzy. Zabić ich nie jest trudno, po prostu wychyl się zza ściany i zdejmij ich po kolei – wrogowie mają coś z celnością. Następnie bierz jeden ze stojących wozów i podążaj za helim, w kierunku kasyna ‘Big Shot’. Teraz zacznie się prawdziwa zabawa. Wysiądź z wozu i zabij nadbiegających przeciwników. Może się tak zdarzyć, że dojedzie wsparcie, z którym też się natychmiast rozpraw. Teraz użyj schodów po lewej stronie i wspinaj się na górę, gdzie to czekają kolejni gangole. Tych na początku zabij za pomocą jakiejś szybkostrzelnej broni, tych ustawionych dalej możesz sprzątnąć snajperką. Na samym szczycie czeka twój główny cel. Chce on walczyć bronią białą, więc nie masz wyjścia. Łap katanę i pociachaj starca na kawałki. ;) Nie oszukuj jednak, bo misja zakończy się niepowodzeniem... Innymi słowy – o strzelaniu zapomnij. Jeśli jesteś osłabiony to po rozpoczęciu walki podnieś kamizelkę, którą znajdziesz niedaleko. Na koniec zawieź miecz do Toshiko i obejrzyj cut-scenkę... Biedna kobieta, lecz dobrze iż w końcu znalazła spokój. :(

8 – 8-Ball

Nazwa: No Money, Mo’ Problems
Nagroda: Brak

Opis: Hmz... Szczerze mówiąc to misją bym tego nie nazwał, jest to po prostu zwykła cut-scenka, w której 8-Ball informuje Toni’ego, że cały czas trwają przygotowania do wielkiej akcji. I tyle. ;)

Nazwa: Bringing The House Down
Nagroda: $5.000

Opis: No i czas przygotowań do akcji dobiegł końca – szykuje się niezła rozwałka. Wsiadaj do vana z ładunkami wybuchowymi i jedź do tunelu prowadzącego na Staunton. Uważaj jednak, aby zbytnio nie obić wozu, ponieważ zrobi on jedno wielki buuum. ;) Niestety, doprowadzić do tego będzie chciała wroga Mafia jednak nie przejmuj się zbytnio nimi – jeździć za dobrze nie potrafią. Jadąc tunelem zobaczysz dziurę w ścianie, przez którą bezzwłocznie przejedź. Teraz czeka cię slalom pomiędzy górami piachu, aż w końcu dojedziesz do pierwszego celu. Tam wjedź na żółty znacznik, podłóż ładunek i wsiadaj z powrotem. Od tej pory masz 3 minuty na całą akcje, moim zdaniem czasu jest dwa razy za dużo. ;) Weź na wsteczny i wjedź w boczną drogę. Tam przyjdzie uaktywnić kolejną bombę i zabić robotnika. Trzeci i ostatni cel znajduje się troszkę dalej. Po jego włączeniu trzeba wracać. Tym razem nie będzie jednak tak łatwo, bo gang zastawił drogę wyjazdową. Kiedy napotkasz blokadę opuść van i powoli zabij przeciwników. Aby wyjechać z podziemi trzeba przebić się przez ścianę zabitą deskami co natychmiast uczyń (takowa znajduje się na lewo od zastawionej drogi). Na koniec obejrzyj efektowną cut-scenkę, bo naprawdę warto! Kolejna zagadka z GTA3 rozwiązana... ;x

D – Donald Love, ciąg dalszy

Nazwa: Love On The Run
Nagroda: $6.000

Opis: Donald postanowił opuścić miasto, ponieważ jego kłopoty z Kolumbijczykami coraz bardziej się nasilają. Co gorsza – zaraz po niego przyjadą, aby go zgładzić! Po opuszczeniu budynku skieruj swe kroki do garażu samochodowego znajdującego się po prawej stronie i chwytaj kamizelkę (o ile nie masz ;)). Czekaj tam na przyjazd wrogów. Nie ma potrzeby zgrywania bohatera, bo skończy się to niechybną śmiercią. Przeciwnicy sami przyjdą, a wtedy ich po prostu skasuj. Jeśli masz problem to możesz wysadzić parę aut Cartelu co wywoła niemałe zamieszanie. Po rozprawieniu się ze wszystkimi bierz jakiś samochód i gnaj w kierunku lotniska. Tutaj sprawiać problem mogą gliny i gangole, ale po tylu misjach z maszynami czterokołowymi powinieneś mijać ich bez problemu. Na lotnisku dojedź do hangaru, gdzie ostatni raz zobaczysz Pana Love’a... I jak, ulga? ;>

S – Salvatore Leone, ciąg dalszy

Nazwa: The Shoreside Redemption
Nagroda: $4.000

Opis: Sal będzie przewożony z więzienia do sądu, Ty masz dopilnować żeby wszystko poszło gładko. Bierz więc jakiś radiowóz (np. ten stojący przy szpitalu obok komisariatu policji) i jedź za konwojem. Na tamie jednak zostanie on zatrzymany przez gangoli z Sycylii w celu zgładzenia. Nie uda im się to, ale tak łatwo się nie poddają. Musisz ich ‘odganiać’, najlepiej poprzez niszczenie ich aut metodą drive-by. Nie jest to wcale takie łatwe, ponieważ wrogów jest dużo, jeżdżą dość dobrze i nieźle strzelają. Do tego dochodzą blokady na drodze, które należy rozbić, aby van z więźniem nie ucierpiał za bardzo. Najgorszy fragment to zdecydowanie podróż przez Shoreside, cienkie uliczki, sporo zakrętów. Po przejechaniu mostu sytuacja powinna się nieco rozluźnić. Dowożąc Sal’a całego przedostatnia misja w grze zakończy się szczęśliwie...

Nazwa: The Sicilian Gambit
Nagroda: $500.000

Opis: Z uwagi na to iż jest to ostatnia misja w grze (przynajmniej jeśli chodzi o fabułę główną) to należycie się przygotuj. Polecam odziać się w kamizelkę kuloodporną i przede wszystkim zakupić minigun’a w sklepie Phil’a na Staunton. Jest on niezbędny, aby szybko i bezproblemowo zaliczyć tę misję...

Zadanie zaczyna się cut-scenką (jak zwykle ;)), w której Sal oznajmia ci że musi spotkać się z burmistrzem LC. Po wyjściu z nim na zewnątrz wsiadaj w Mafia Sentinela i ruszaj w kierunku wyspy Staunton. Co się jednak okazało? Gang z Sycylii wszystko wyczaił i sytuacja się znacznie skomplikowała, czym prędzej musisz gnać pod siedzibę radnego. Z lekka przeszkadzać będą wrogie auta, ale zgubić je łatwo. Na Callahan dojedź najkrótszą drogą (najlepiej obok szpitala), na drugiej już wyspie skręć w pierwszą w prawo, dzięki czemu znajdziesz się u celu. Ziściły się najgorsze obawy, przeciwnicy przybyli do burmistrza jako pierwsi, trzeba go teraz ratować. Opuść natychmiast wóz i pozbądź się czterech uzbrojonych wrogów. Następnie zbiegnij razem z Salvatorem na dół i jedź czym prędzej na przystań...

Dojechawszy na miejsce wjedź w żółty znacznik – Torrini (szef gangu z Sycylii) wraz z uwięzionym majorem uciekają! Stojąc na szczycie schodów, pozbądź się ochroniarza przystani. Od tej pory zaczyna się najgorszy etap w całej misji – jest on stosunkowo łatwy lecz troszkę nudny. Chodzi o niedopuszczenie do zniszczenia własnej motorówki poprzez niszczenie łódek przeciwnika oraz wysadzenie jednego helikoptera. Nie będę tutaj za dużo opisywał, bo nie ma co – jeśli masz celne oko i dobrze posługujesz się gałką w konsolce zaliczysz etap bez kłopotów. Dopiero przy latarni morskiej uważaj na gangoli stojących na pomoście – po ich zabiciu rozpocznie się ostatnia część zadania...

Wchodząc na górę uważaj na wrogów poustawianych na skałach po lewej stronie. Kłopoty sprawić może też człowiek wychylający się zza skrzyń, ponieważ zanim zaczniesz do niego strzelać on, nie dość że zada ci obrażenia to jeszcze zdąży się powtórnie schować. Ja załatwiłem go poprzez wrzucenie mu prezentu w postaci granatu. ;) Na szczycie, za krzakami czeka ostatni przeciwnik. Po przejściu przez żółty marker zacznie się walka finałowa – Sal przejmie majora, a Torrini wskoczy do helikoptera, który ty musisz zniszczyć. Czas na minigun – po prostu wyceluj we wroga i zacznij strzelać. Pasek ‘Damage’ szybko spadnie i zadanie zakończy się sukcesem. Jeśli jednak masz bazukę lub coś może być ciężej, bo pojazd znajduje się w ciągłym ruchu i dość trudno go trafić. A czasu też nie masz nieskończenie wiele – przegrasz w momencie, w którym ktoś z waszej trójki zginie. Rób jak chcesz – sam oceń w czym się najlepiej czujesz. ;) Z chwilą kiedy śmigłowiec rąbnie w wodę ‘Mission Passed’.

No i to koniec, Sal ci pogratuluje, zapłaci i wyrazi swoją wdzięczność. Gratulacje, ukończyłeś kolejną część serii Grand Theft Auto – możesz być z siebie dumny! ;D

Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem https://www.gtathegame.net/?dz=86