Szkoły Jazdy


GTAthegame
autor: Marcin · data: 09.02.2005
Szkoły Jazdy

W całym San Andreas dostępne są cztery Szkoły Jazdy: samochodów, motocykli, łódek oraz maszyn latających. Na mapie oznaczone są czerwonym „$”. W każdej z nich zaliczasz kolejne zadania, za które dostajesz medale (brązowy, srebrny oraz złoty), a to jaki z nich zainkasujesz zależy od liczby otrzymanych procentów:

Brąz – 70%-89%
Srebro – 90%-99%
Złoto - 100%

Wiadomo, ocena poniżej 70% jest równoznaczna z nieotrzymaniem jakiegokolwiek orderu i nie zaliczeniu sprawdzianu.

Korzyści? Oczywiście, że są! Przede wszystkim dzięki Szkołom podwyższysz sobie umiejętność prowadzenia danego pojazdu przez co łatwiej Ci będzie nad nim panować. Oprócz tego za poszczególne medale dostajesz rzadkie wehikuły „czekające” na Ciebie przed budynkiem.

Poniżej opisałem każdą ze szkół oraz zadania jakie trzeba w niej zaliczyć. Do dzieła, choć od razu mówię – nie będzie łatwo!Szkoła Jazdy Samochodem

Pierwsza Szkoła, którą możesz odwiedzić, niestety – najtrudniejsza! Znajduje się niedaleko Twojego garażu, w Doherty (San Fierro). Oto nagrody, które czekają Cię za poszczególne medale:

Brąz – Super GT
Srebro – Bullet
Złoto - Hotknife



Ogólnie wszystkie zadania polegają na precyzji i zgrabnym omijaniu pachołków (za uderzenie tracisz 20%). Oczywiście, trafią się zadania trudniejsze, ale większość powinieneś bez większych problemów zaliczyć co najmniej na brązowy medal...

The 360: Banalne zadanko. Polega na zrobieniu tzw. „bączka”, czyli obrotu o 360 stopni. Trzymając równocześnie hamulec i gaz, poruszaj lewą gałką analogową w prawo. W momencie, gdy autko wróci do pozycji wyjściowej, puść przyciski. To wszystko – złoty medal gwarantowany!

The 180: Po wystartowaniu wciśnij gaz do dechy. Na zakręcie utworzonym przez pachołki musisz nacisnąć ręczny i obrócić wóz o 180 stopni nie dotykając przy tym żadnego pachołka. Może i wydaje się to trudne, ale w rzeczywistości nie jest. Wystarczy tylko trochę poćwiczyć. :) Na koniec pozostaje już tylko wrócić na miejsce startu i ustawić się perfekcyjnie pomiędzy słupkami (o ile chcesz zdobyć złoto).

Whip and Terminate: Pierwszy test, w którym wybierasz stronę, w którą chcesz jechać. Masz tylko pięć sekund, ale czasu powinno starczyć. Wystartuj i na zakręcie przytrzymaj ręczny, ponieważ inaczej prawdopodobnie uderzysz w słupek. Potem staraj się tylko idealnie zaparkować. I na tym koniec.

Pop and Control: Tutaj jest już trochę ciężej, ponieważ łatwo stracić kontrolę nad wozem. Dlaczego? Bo jedziesz z przebitymi oponami! Na początku daj gaz do dechy, a po przejechaniu kolczatki już nie przyspieszaj. Staraj się dobrze wjechać w zakręt. Dopiero, gdy Ci się to uda – ponownie naciśnij przycisk odpowiedzialny za gaz! Niestety, sprawę utrudnia znacznie mała ilość czasu, jednak myślę, że po małym treningu powinno Ci się udać – w końcu nie takie rzeczy już robiłeś! :)

Burn and Lap: Hm… Miałem z tym zadaniem naprawdę sporo problemów. Przyznam się, że jest to jedyny test, w którym nie zdobyłem złota. :( Przejdźmy jednak do rzeczy – cała sztuka polega na zrobieniu pięciu okrążeń w czasie krótszym niż 40 sekund (na złoto poniżej 36!), nie potrącając żadnego pachołka. Najlepszym wyjściem jest nastawienie sobie obrazu „kierowcy” i liczenie na masę szczęścia. Staraj się jechać jak najbliżej wewnętrznych słupków i skręcać przy użyciu ręcznego. Przy „entej” próbie powinno się powieść z czego możesz być naprawdę dumny!

Cone Coil: Najpierw robisz taki jakby slalom pomiędzy pachołkami, na końcu obracasz się o 180 stopni i wracasz na miejsce startu. Wydaje się łatwe, ale w rzeczywistości wcale takie nie jest. Tutaj naprawdę liczy się precyzja, ponieważ miejsca nie ma za dużo i pachołek można potrącić bardzo łatwo. Na dodatek musisz się spieszyć, ponieważ czas również dosyć szybko ucieka (masz 10 sekund na złoto). Na pewno po jakimś czasie w końcu Ci wyjdzie, ale naprawdę – na początku nieźle się namęczysz. No, ale jak to mówią, „nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło”. :)

The ‘90’: Zadanie polega na zaparkowaniu pomiędzy dwoma autkami i ustawieniu się w taki sam sposób jak one. Przy tym wszystkim trzeba uważać, aby nie stuknąć w innego Banshee. Na początku odbij troszkę w prawo i wciśnij gaz do dechy. Dopiero, gdy znajdziesz się już blisko samochodów, zwolnij trochę i naciskając ręczny – staraj się ustawić tak jak one. Na początku nie będzie Ci to za bardzo wychodzić, ale potem „wyczujesz” o co chodzi. Wbrew pozorom nie jest to aż tak skomplikowane! ;) Perfekcyjne parakowanie w 5 sekund to złoto!

Wheelie Weave: Po wybiciu się ze wzniesienia musisz przejechać pół placu na dwóch kołach, aż znajdziesz się na czerwonym znaczniku. Nie jest to, aż tak skomplikowane jak się wydaje. Wciśnij po prostu gaz do dechy (nie puszczaj!) i jedź. Nad pojazdem panujesz ruszając lewą gałką analogową. Staraj się stanąć na czterech kółkach w miarę równo, a zadanie powinieneś zaliczyć bez problemu, co najmniej na najsłabszy medal.

Spin and Go: Tym razem prowadzisz taksówkę. Po wybraniu kierunku jazdy naciśnij… wsteczny! Po dojechaniu do połowy „trasy” musisz odwrócić się o 180 stopni i już normalnie dojechać do końca. Zadanie o tyle trudne, że masz bardzo mało czasu (5 sekund). Przy tym wszystkim należy bardzo uważać, ponieważ nawet się nie zorientujesz kiedy „usuniesz” jakiś pachołek. A co do obrócenia się – zrób to na ręcznym. I pamiętaj – pierwszą część przechodzisz mając widok „z tyłu”. Stosując się do moich wskazówek powineś bez większych problemów zaliczyć ten test nawet na złoty medal!

P.I.T. Maneuver: Dosyć nietypowy sprawdzian. Musisz uderzyć w tył samochodu w taki sposób, aby ten obrócił się o 180 stopni i zatrzymał się obok Ciebie! Nie martw się – nie jest to trudne! :) Limitu czasowego brak, jednak nie ociągaj się za bardzo, ponieważ możecie wyjechać poza przeznaczony dla tego zadania teren. Na początku odbij trochę w prawo, cały czas goniąc radiowóz. Kiedy znajdziesz się na wysokości jego tylniego zderzaka zjedź gwałtownie w lewo i zacznij zwalniać. Najlepiej, gdybyś dotykał samochodu przeciwnika – wtedy masz większe szanse na cenniejszy medal. Po paru próbach na pewno osiągniesz złoto!

Alley Oop: Musisz wybić się na krawędzi wyskoczni tak, aby wykonać w powietrzu „beczkę” nad dwoma samochodami i wylądować na czterech kółkach. Jest to dosyć ciężkie, a cała trudność polega właśnie na odpowiednim wyskoku. Ruszanie gałką nic nie pomoże. Pamiętaj – trening czyni mistrza! :)

City Slicking: No i ostatnie zadanie – musisz pojechać na drugi koniec miasta i wrócić z powrotem pod szkołę w 120 sekund. Na całe szczęście trasa nie jest trudna, wystarczy tylko dobrze omijać samochody (za każdą stłuczkę są odejmowane %!). Droga wiedzie praktycznie cały czas prosto, na końcu jest tylko mocny spadek. Nie powinieneś mieć problemów. Troszeczkę gorzej, gdybyś chciał zdobyć złoty medal. W tym wypadku Twój czas musi być mniejszy niż 100 sekund! Jest to do wykonania, jednak aby tego dokonać trasę należy przejechać bezbłędnie (najlepiej po przejechaniu przez czerwone światło zawróć i jedź tą drogą, którą przyjechałeś). Aaa… I licz oczywiście na trochę szczęścia! ;)Szkoła Jazdy Motocyklem

Ta szkoła znajduje się w Las Venturas w Blackfield (niedaleko stadionu). Wszystko polega dokładnie na tym samym co w Szkole Jazdy – zdobyć jak najlepsze miejsce. Oto nagrody, które dostępne są za poszczególne trofea:

Brąz – Freeway
Srebro – FCR-900
Złoto - NRG-500



Większość testów nie jest jakoś specjalnie skomplikowana, nie powinieneś mieć problemów. Jeden jednak to niezłe „ziółko” i uważa się go za najtrudniejszy we wszystkich szkołach! Czy tak na pewno jest? Zaraz się o tym przekonasz...

The 360: Identyczne zadanie jak to w Szkole Jazdy. Trzymając gaz i hamulec musisz obrócić się o 360 stopni i puścić oba guziki. Powiem szczerze – takie zadania mnie rozbrajają! :)

The 180: Kolejna powtórka z wcześniejszej szkoły. Jedź prosto w stronę pachołków i na ich końcu skręć (wykonując w ten sposób obrót o 180 stopni) i wracaj na start. Dla zdobycia złota staraj się ustawić idealnie, w innym wypadku – po prostu się tym nie przejmuj. Medal murowany!

The Wheelie: Pora na wypróbowanie elementu znanego z Vice – jazdy na tylnim kole. Nie jest to jakieś strasznie trudne, a odcinek, który musisz przejechać (parę pachołków) to też nie jakieś duże wyzwanie. Po prostu kiedy do nich dojedziesz odchyl lewą gałkę analogową troszeczkę do tyłu (pamiętaj, aby nie puszczać gazu) i trzymaj ją tak długo, aż przejdziesz wszystkie słupki. Następnie wyląduj i do końca trasy dostań się już na dwóch kółkach. Idealnie parkując z pewnością zarobisz złoto!

Jump and Stop: Kolejne, banalne wręcz zadanko. Jedź cały czas prosto, wyskocz, prawidłowo wyląduj i dojedź do końca. Złoty order praktycznie gwarantowany! :) Oczywiście, warunkiem zdobycia go jest prawidłowe zaparkowanie, ale z tym też nie powinno być problemu.

Stoppie: Przyznam, że ten test do najprostszych nie należy. Jest to odwrotność zadania „The Wheelie”, bo tym razem identyczny fragment musisz przejechać na tylnim kole. Po dojechaniu do pachołków puść na chwilę gaz i od razu naciśnij hamulec oraz przechyl lewą gałkę analogową. Zrobiwszy to naciśnij ponownie gaz, uprzednio zwalniając hamulec (pamiętaj, że joystick musi być cały czas przechylony do przodu!). Wiem, że to dosyć skomplikowane, ale niestety – inaczej tego zadania nie da się przejść, a kończysz je parkując pomiędzy słupkami znajdującymi się na końcu.

Jump and Stoppie: No i czas na ostatnie, najtrudniejsze zadanie. Na początku rozpędź się jak najbardziej możesz i dojedź do wyskoczni. Po wybiciu się w powietrze przechyl pojazd trochę do przodu i puść gaz. Dotykając ziemi momentalnie naciśnij hamulec, a następnie szybko puść ponownie przełączając się na gaz (pamiętaj, że gałką musi być cały czas przechylona!!). Stanąwszy pomiędzy hopkami zakończysz sprawdzian (przynajmniej na brąz). Perfekcyjne lądowanie i zaparkowanie jest oczywiście równoznaczne ze zdobyciem złota, ale ostrzegam – nieźle się nad tym namęczyłem, więc nie myśl, że będzie lekko! Jednak obiecuję, potem na pewno odczujesz nie małą satysfakcję!Szkoła Pływania Łodziami

Na ten mały port natrafisz zwiedzając Bayside Marina na zachodzie północnej wyspy. Szkoła znajduje się na końcu pomostu. Nagrody za ordery pojawiać się będą wokół niego i są to oczywiście łodzie:

Brąz – Marquis
Srebro – Squallo
Złoto - Jetmax



Jeśli chodzi o zadania to mogę Cię pocieszyć – jest ich mało i żadne nie jest jakoś specjalnie trudne. Powinieneś je bez problemu zaliczyć...

Basic Seamanship: Musisz zatrzymać się pomiędzy bojami. Z początku wydaje się to proste. Tak, ale tylko jeśli chcesz zdobyć najwyżej srebro. W przypadku chęci otrzymania najwyższego trofeum musisz perfekcyjnie wymierzyć moment, w którym zaczniesz hamować (czas jaki należy osiągnąć to poniżej 9,5 sekundy). Nie jest to może takie skomplikowane, ale trzeba się troszeczkę namęczyć. Po kilku(-nastu) próbach powinno Ci się w końcu udać!

Plot a Course: Musisz zrobić rundkę pomiędzy bojami w czasie mniejszym niż 40 sekund. Pomimo, że łódką dosyć ciężko się steruje powinieneś sobie poradzić. Pamiętaj, czym szybciej tym większe szanse na złoto (minimum na złoto 35 sekund)!

Fresh Slalom: Kolejna trasa/slalom pomiędzy bojami, tym razem dłuższa. Czas na przejechanie to maksymalnie 2 minuty, zaś pojazdem jest Ponton. Steruje się go dobrze i również nie powinieneś mieć problemu z tym zadaniem. Radzę Ci tylko po zaliczeniu każdego checkpoint’u patrzeć na radar – nie zawsze te pachołki, które są przed Tobą oznaczają te przez jakie musisz przejechać! Czas na złoto: 80 sekund.

Flaming Fish: Ten test polega na… skoczeniu na jak najdalszą odległość! A czym? Poduszkowcem! :) Rozpędź się jak najbardziej możesz (czasu jest sporo) i po wyskoczeniu (najlepiej najedź na środek rampy) przechyl lewą gałkę jak najbardziej do tyłu – dzięki temu dalej polecisz. Minimum to 55 metrów, zaś na złoto musisz poszybować na 67 metrów. Życzę powodzenia! ;)

Land, Sea and Air: Ostatnia misja w tej szkole, trzeci slalom. Pod swoją „opiekę” dostajesz poduszkowiec. Pływasz, skaczesz, jeździsz po lądzie. Trasa na szczęście nie jest jakaś wymagająca i w przypadku, gdy poprzednie testy zaliczyłeś bez większych problemów to z tym też sobie poradzisz! Zaliczenie – poniżej 3:00, złoto – 2:10 w dół!Szkoła Latania

Posiadłość, Szkoła i lotnisko w jednym. Tak w skrócie można opisać Verdant Meadows położone na północy terenów pustynnych. Ciebie jednak na razie interesuje to drugie. Zaliczenie wszystkich testów wymagane jest do popchnięcia wątku fabularnego dalej, a po zaliczeniu pierwszych trzech sprawdzianów dostaniesz dostęp do lotnisk! Oto nagrody jakie czekają Ciebie za poszczególne ordery:

Brąz – Rustler
Srebro – Stuntplane
Złoto - Hunter



Zadanka są dość ciężkie, ale różnorodne, więc nie powinieneś się nudzić. Zresztą, co ja tu będę się dużo rozpisywał… Przekonaj się o tym sam...

Takeoff: Nic prostszego chyba być nie może! :) Wystartuj i kiedy samolot się uniesie, schowaj podwozie (R3 na padzie). Teraz staraj się nie zmieniać kierunku lotu, jedynie wysokość (lewa gałka analogowa w górę i w dół). Przez obręcze przelatuj centralnie i staraj się osiągnąć czas w granicach 30 sekund. Jeśli Ci się to uda – masz złoto.

Land Plane: Tym razem musisz bezpiecznie wylądować. Na początku obniż się na wysokość obręczy i przeleć przez nią. Następnie wyciągnij podwozie i zacznij hamować. Gdy zmniejszysz już swoja prędkość zacznij lądować pod jak najmniejszym kątem. Jeżeli wylądowałeś za wcześnie – po prostu dojedź do czerwonego znacznika. Zatrzymując się centralnie i mając poniżej 25 sekund zainkasujesz najwyższą nagrodę!

Circle Aistrip: Tutaj jest już nieco trudniej, ponieważ trzeba dużo skręcać, a wiem, że ta czynność sprawia dużej liczbie osób problemy. Najlepiej najpierw nacisnąć przycisk skrętu (L2 lub R2), a dopiero potem wspomóc się gałką obniżając pod podwyższając lot samolotu. Innej rady nie ma. Pamiętaj też, że nie trzeba przelatywać centralnie przez obręcz, można to zrobić trochę z boku. Poniżej minuty – złoto!

Circle Airstrip and Land: Powtórka z dwóch ostatnich zadań. Robisz rundkę, a następnie lądujesz. Nie będę tui dawał za dużej ilości rad, ponieważ wszystko opisałem powyżej. Powiem tylko tyle, że po przeleceniu przez ostatnią obręcz od razu skręcaj w stronę lądowiska – jeśli zrobisz to za późno możesz mieć pewne problemy. W przypadku, gdy poprzednie sprawdziany zaliczyłeś bez większych kłopotów z tym również sobie szybko poradzisz, a jeśli twój czas zmieści się w przedziale do 80 sekund, możesz liczyć na najlepszy medal!

Helicopter Takeoff: Wreszcie przesiadasz się w trochę inny pojazd – helikopter wojskowy Hunter. Na początek proste zadanie. Musisz unieść się na odpowiednią wysokość, a następnie obrócić się o 180 stopni (L2 lub R2) i polecieć w stronę obręczy (przechylając lewą gałkę analogową do przodu i wciskając gaz). Nic prostszego i jestem pewien, że zaliczysz ten test nawet za pierwszym podejściem, a jeśli masz poniżej 50 sekund dostajesz złoty medal!

Land Helicopter: Lądowanie. Leć spokojnie w kierunku czerwonego znacznika. W momencie kiedy się nad nim znajdziesz (lub chwilę przed) naciśnij L3. Dzięki temu helikopter zawiśnie w powietrzu. Teraz tylko wystarczy nacisnąć hamulec (kwadracik). 30 sekund i masz złoto! Hm… Czy to nie jest za proste?

Destroy Targets: Czas na małą rozwalankę. Leć w stronę ciężarówek i kiedy je zobaczysz – zacznij strzelać (L1). Dopiero znalazłszy się dosyć blisko wystrzel kilka rakiet (kółko). Po zniszczeniu wszystkich trzech zawróć i udaj się do ruchomych celów – dwóch aut. Tutaj najlepszym pomysłem będzie użycie szybko strzelnego działka, które w pewnym sensie jest samonaprowadzające (ustaw się przodem do celu i trzymaj L1). Kiedy oba pojazdy pójdą z dymem, bezpiecznie wyląduj na pasie startowym. Pamiętaj jeszcze, że podczaszaliczania testu nie wolno Ci dotknąć podłoża! Uff… Najtrudniejsze zadanie za Tobą! Jeśli uzuskałeś 80 sekund lub mniej masz najwyższe trofeum! Brawo! :)

Loop-the-Loop: Ostatnia maszynka, za której sterami zasiadasz, czyli Stuntplane, samolot akrobatyczny. Twoim zadaniem jest zrobienie tricku zwanego Loop-the-Loop. Leć prosto i po zaliczeniu pierwszej obręczy natychmiast odchyl lewą gałkę jak najbardziej do tyłu. Rób to dopóki samolot nie wykona spirali i nie powróci do swojej pierwotnej pozycji. Na końcu przeleć przez drugą obręcz. Jeśli zrobiłeś to w czasie niższym niż 21 sekund to masz zagwarantowane złoto!

Barell Roll: Drugie zadanie kaskaderskie. Po przeleceniu przez pierwszą obręcz odchyl drążek odpowiedzialny za sterowanie w lewą stronę. Dzięki temu Stuntplane wykona tak zwaną „beczkę”. Zaliczenie drugiej obręczy w czasie mniejszym niż 25 sekund daje Ci zdanie testu na złoto!

Parachute onto Target: Tak! Jedna z najlepszych nowości w San Andreas – skoki na spadochronie! Na początku leć z przesuniętą do przodu lewą gałką analogową. Po upływie 20 sekund otwórz czaszę (kólko). Teraz możesz liczyć już tylko za swoje wyczucie – przesuwając drążek w przód oraz tył opadasz szybciej lub wolniej (pamiętaj, aby nie zmieniać kierunku lotu!). Trafiając w sam środek tarczy i uzyskując 50 lub mniej sekund zdobędziesz najwyższe trofeum!
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem https://www.gtathegame.net/?dz=67