Gość

Rejestruj

Ukraine Grunge Flag by Free Grunge Textures - www.freestock.ca is marked with CC BY 2.0. To view the terms, visit https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/?ref=openverse
Informacje
napisany: 27.07.2004 · dodał: TurboDiesel
kategoria: GTA III · wyświetleń: 9444
"Yo! Witamy w najgorszej dziurze w całych Stanach Zjednoczonych! Pełnej złodziei, alfonsów, oszustów podatkowych, krętaczy i innych zawalidróg." Takie wrażenie można odnieść z zapowiedzi R*. I rzeczywiście - producent - DMA Design [pod skrzydłami R*] oddaje nam do rąk grę prawie że symulującą wielkie miasto występku. To co do tej pory tak fascynowało w GTA i GTA2 zostało w rewelacyjny sposób przeniesione do trójwymiaru. Należy tu dodać, iż nie wiele jest gier, którym takie przeniesienie wyszło na dobre...

Cała sprawa wygląda następująco: w GTA [1997] jako spryny gangsterzyna rozbijaliśmy się po trzech metropoliach. Jedną z nich było Liberty City. To właśnie tutaj, współcześnie [2001] toczy się akcja trzeciej części gry. Miasto nie było właściwie wzorowane na żadnym z już istniejących. Zanim opowiem co nie co o fabule, czyli tym co nas teraz interesuje najbardziej, wspomnę coś na temat klimatu. To chyba właśnie klimat miasta sprawia, że tak często się tam wraca. Gdy pierwszy raz odpaliłem grę od razu mi się spodobała. Wielka swoboda, mnóstwo samochodów, trochę łodzi no i... ten jeden nieszczęsny Dodo :) Wszystko jest bardzo mroczne [jak to w wielkim mieście], szczególnie wieczorem. Kiedy dopadnie nas zmrok i na dodatek mgła to aż nie chce się wyłączać gry. Autorzy zadbali o jak największy realizm rozgrywki, ale udało im się też całkiem nieźle odwzorować to "nocne życie". Światła ulic, reflektory samochodów, podświetlone szyldy sklepowe, rozmowy przechodniów; wszystko to sprawia że zarówno jazda samochodem jak i poruszanie się piechotą sprawiają ogromną przyjemność.

Teraz jak już wspomniałem, fragmencik o fabule. Wszystko zaczyna się ciemną nocą pod gmachem Liberty City Bank'u. Wspólnie z naszą dziewczyną - Cataliną - realizujemy epokowy skok. Po całej akcji, gdy w banku rozlega się alarm, Catalina wybiega z workiem pełnym dolarów przez tylne wyjście. Nasz bohater zostaje jakieś 10 metrów w tyle. Gdy dobiega do końca zaułka, oprócz swojej laski widzi jeszcze wycelowane w siebie dwa pistolety. Ona wyjaśnia że nic dla niej nie znaczyliśmy i... rozlega się huk wystrzału. Tracimy przytomność i po wszystkim trafiamy do szpitala. Po powrocie do zdrowia podczas rozprawy sądowej przeżywamy kolejny szok. To wyrok - 10 lat za kratami! Strażnicy wrzucają nas do furgonetki razem z innymi więźniami: 8-ballem i jakimś szefem kartelu Kolumbijczyków. Podczas przejazdu przez most członkowie kartelu napotykają na niesamowitą okazję odbicia swego przywódcy. Podkładają i detonują ładunki, które zabijają ochronę furgonetki i uwalniają wszystkich przewożonych. Boss Kolumbijczyków zmywa się wraz z chłopakami, a my zostajemy z 8'em i wolną Kurumą pod ręką... Co było dalej? Zajrzyj do naszej solucji :) Wiele gazet rozpisywało się, że fabuła to właśnie słaby punkt "trójki" - bohater niemowa, sprzeczne misje [wiele razy wykonujemy zadania dla walczących ze sobę organizacji i gangów]. Jednak reszta gry nadrabia te straty.

Oprócz samego klimatu i fabuły warto wspomnieć o zaletach 3D. Pierwsze dwie części gry, dające ogromną jak na tamte czasy swobodę poruszania się po sporych rozmiarów mieście, ograniczały też w pewien sposób gracza. Nie było bowiem możliwości zobaczenia czegoś z dowolnej strony. Wszystko obejrzeć mogliśmy tylko i wyłącznie z góry. Teraz jednak wszystko się zmienia. Każdy wozik, zanim zwiniemy, będziemy mogli dokładnie oblukać w przodu, z tyłu, z boku i pod każdym innym kątem :) Jeśli jednak ktoś zatęskni do widoku z góry to mam dobrą informację: twórcy gry nie spalili za sobą wszystkich mostów - wśród wielu dostępnych widoków z różnych kamer jest też rzut z lotu ptaka. Poza tym jest kamera kinowa, co jakiś czas zmieniająca ujęcie; kamera na zderzaku wozu i inne. Zaś same pojazdy i reszta obiektów pomimo nieco wywrotnego modelu jazdy wyglądają w 3D rewelacyjnie.

Kończąc mój krótki wywód na temat trzeciej części "wielkich kradzieży samochodów" powiem krótko: w to trzeba zagrać!

Premiera: październik 2001 [www]


Wybierz stronę: 1

Obecnie serwis przegląda 55 gości oraz 0 z 6657 zarejestrowanych użytkowników
Razem: 55 · Najwięcej (7125): 07.06.2015 · Ostatnio przyjęty: sch3bek
STATYSTYKI »
news · forum · blogi · mobile · rss · pliki · filmy · njoy · szukaj · mapa
© 2004 - 2024 GTAthegame
Kopiowanie materiałów bez zgody autorów jest zabronione!
Wszystkie prawa zastrzeżone · Polityka prywatności · Cookies