Rockstar psuje steamowe San Andreas


GTAthegame
autor: sdr · data: 10.11.2014 · czas: 19:17
Tym z Was, którzy wczoraj uruchomili klienta usługi Steam zaciekawieni pobieraną w tle aktualizacją dla GTA: San Andreas, być może przemknęła przez głowę myśl o wspaniałomyślności Rockstar. Jakaż to bowiem musi być wspaniała firma, że wspiera swoje gry nawet blisko dekadę po premierze.

I owszem, pojawiła się łatka dla wersji ze Steama, i przynosi takie ulepszenia jak pełne wsparcie dla kontrolera Xboksa 360, i... tyle. Mało, ale jak na okres jaki upłynął od premiery i tak byłoby to godne pochwały. Byłoby gdyby nie to, że przy okazji łatka wycina z gry szereg innych elementów, a niektóre psuje.

Ze stacji radiowych wyparowało łącznie 17 piosenek (niektórzy mówią o 18). San Andreas nie wspiera też już rozdzielczości ekranu o proporcjach 16:9, a po włączeniu ograniczenia liczby klatek na sekundę gra nie przekroczy 25 fps. Na dokładkę stare save'y nie są kompatybilne z nową wersją przygód CJ'a, więc całą historię trzeba zaczyna na nowo. Tylko czy komuś będzie się chciało? To samo tyczy się zainstalowanych modów. Część z nich zwyczajnie przestała działać.

Jakby tego było mało wielu graczy zgłasza problemy ze stabilnością działania gry. O ile można jeszcze przełknąć braki w ścieżce dźwiękowej, które tłumaczone są wygaśnięciem licencji na wycięte utwory (choć i to kwestia dyskusyjna) o tyle sztuczne ograniczanie możliwości technicznych, czy niweczenie wysiłków fanów przez blokowanie starych zapisów stanu gry naprawdę trudno zrozumieć.

Najgorsze, że całego procesu nie można samodzielnie cofnąć. Usunięcie gry z dysku i ponowne pobranie spowoduje zainstalowanie już zaktualizowanej wersji GTA: San Andreas. Spokojnie mogą spać jedynie posiadacze wersji pudełkowej.

Co się stało Rockstar? :(

EDIT 21:00

Zapomniałem wspomnieć o łatce SilentPatch, którą stworzył Silent, użytkownik GTA Forums z Polski. Cofa ona większość niekorzystnych zmian wprowadzonych przez oficjalną aktualizację. Między innymi możliwy jest ponownie wybór natywnych rozdzielczości dla ekranów 16:9 oraz 5:4, framelimiter blokuje teraz grę na 30 fps, a starsze save'y i ustawienia powinny znowu działać. Dobra robota!

Dzięki za info leci do k5_ ;*
Materiał pochodzi ze strony https://www.gtathegame.net
Oryginał znajdziesz pod adresem https://www.gtathegame.net/?nr=2902